BAC342 Sosyal Pazarlama

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAC342
Ad Sosyal Pazarlama
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MURAT İSMET HASEKİ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Arş.Gör.Dr. Merve BOZDEMİR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilere sosyal pazarlama kavramını, sosyal olaylarda sosyal pazarlamanın etkinliğini öğretmektir.

Dersin İçeriği

Bu derste, sosyal pazarlamada temel kavramlar incelenerek, sosyal pazarlama kampanyaları tartışılacaktır. Sosyal pazarlamanın bakış açısı, yapısı, süreci ve araçları öğretilerek sosyal pazarlama çalışmaları incelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok

Kaynaklar

Sosyal Pazarlama, Zeliha Eser, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2006.

Notlar

Sosyal Pazarlama, Meftune Özbakır Umut, Papatya Bilim Yayınevi, İstanbul, 2018.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sosyal pazarlama ve temel kavramlarını açıklar.
ÖÇ02 Sosyal pazarlamanın pazarlama sürecindeki işlevini tanımlar.
ÖÇ03 Sosyal pazarlama bakış açısını temsil eden örnekler verir.
ÖÇ04 Sosyal pazarlama çerçevesinden toplumsal sorunları açıklar.
ÖÇ05 Sosyal pazarlamanın ve uygulamalarının gelişimini, önemini ve geleceğini tartışır.
ÖÇ06 Kampanya kavramını ve tasarımını açıklar.
ÖÇ07 Sosyal kampanyaların gelişiminde tüketicilerin etkilerini değerlendirir.
ÖÇ08 Sosyal pazarlama kampanyalarını analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sosyal Pazarlamada Temel Kavramlar Verilen Kaynaktan ilgili bölümü okumak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kar Amacı Gütmeyen Kuruluşlarda Sosyal Pazarlama Verilen Kaynaktan ilgili bölümü okumak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 İşletmeler Ve Sosyal Pazarlama Verilen Kaynaktan ilgili bölümü okumak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sosyal Pazarlama Ve Dünyadaki Gelişmeler Verilen Kaynaktan ilgili bölümü okumak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
5 Sosyal Olaylarda Sosyal Pazarlamanın Etkinliği Verilen Kaynaktan ilgili bölümü okumak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Sosyal Kampanya Kavramı Verilen Kaynaktan ilgili bölümü okumak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
7 Sosyal Kampanya Tasarımı Verilen Kaynaktan ilgili bölümü okumak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sosyal Pazarlama Etkinliliği Kampanya hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
10 Kampanya Yürütme Süreci Kampanya hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
11 Kampanya Değerlendirme Rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
12 Kampanya Yorumlama Rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
13 Sosyal Pazarlamanın Geleceği Verilen Kaynaktan ilgili bölümü okumak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Sosyal Pazarlamaya İlişkin Türkiye'den Ve Dünyadan Örnekler Verilen Kaynaktan ilgili bölümü okumak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma
15 Sosyal Pazarlamada Etik Verilen Kaynaktan ilgili bölümü okumak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.05.2023 09:38