BAC436 Türkiye Ekonomisi

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAC436
Ad Türkiye Ekonomisi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BAŞAK GÜL AKAR
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. BAŞAK GÜL AKAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders Türkiye'de sermaye birikimi ve sermayenin nasıl kullanıldığı sorusu etrafında tarihsel bir değerlendirme yapma çabası üzerine oturmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu dersin amacı,Türkiye ekonomisinin,tarihsel ve yapısal ögeleriyle bir bütünlük içinde incelenmesi amaçlanmaktadır. Türkiye'nin iktisat tarihi, ekonomi politikalarındaki dönüşümle belirlenen dönemler bazında; toplumsal gelişme, ulusal gelir,bölüşüm, genel denge,dünya ekonomisi ile ilişkiler, sosyoekonomik makro göstergelerle incelenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Olaylarla Türkiye Ekonomisi - Emre ALKİN, Yalın ALPAY - Hümanist Kitap Türkiye Ekonomisi - Mahfi EĞİLMEZ - Remzi Kitabevi

Notlar

Beyaz Zambaklar Ülkesinde - Grigoriy PETROV - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiye'de iktisat politikası oluşum süreçlerini ve bu süreçleri etkileyen içsel ve dışsal faktörleri kavrar.
ÖÇ02 Türkiye iktisadına yön veren gelişmeleri kurumsal düzenlemeler, sayısal veriler ve nedensellik ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
ÖÇ03 İktisat politikalarının toplumsal gelişme, ulusal gelir, bölüşüm, genel denge, dünya ekonomisi ile ilişkiler ve sosyo-ekonomik makro göstergelere yansımalarını açıklar.
ÖÇ04 Türkiye ekonomisini dönemsel olarak tartışır.
ÖÇ05 Türkiye ekonomisinin dönemler arasındaki farklılıklarını ayırt eder.
ÖÇ06 Türkiye de 1980 yılında yaşanan dönüşümü tüm yönleriyle, nedenleri ve sonuçları ekseninde tartışır.
ÖÇ07 Türkiye’deki ekonomik krizleri, alınan istikrar kararlarını ve izlenen ekonomi politikalarını değerlendirir.
ÖÇ08 Üç temel sektördeki (tarım, sanayi ve hizmetler) gelişmeleri Türkiye ekonomisindeki yapısal dönüşüme göre dönemsel olarak sıralar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Osmanlı Devletinden Türkiye Cumhuriyetine Kalan Ekonomik Yapı Ders kitaplarını ve notları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Türkiye Cumhuriyetinin Kuruluş Yılları Ders kitaplarını ve notları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 1930'lu Yıllar ve Yaşanan Toplumsal Dönüşüm Ders kitaplarını ve notları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Devletçilik dönemi, sermaye birikimi kaynakları Ders kitaplarını ve notları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 1950'li Yıllar ve Yaşanan Toplumsal Dönüşüm Ders kitaplarını ve notları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Savaş sonrası dönemde sermaye birikimi ve sektörel gelişmeler Ders kitaplarını ve notları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 1960'lı yıllar ve Planlı ekonomi Ders kitaplarını ve notları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kalkınma Planları Ders kitaplarını ve notları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 1980'li Yıllar ve Ekonomik Dönüşüm Ders kitaplarını ve notları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 1980 Sonrası Para Politikası Ders kitaplarını ve notları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 1980 Sonrası Kamu Kesimi Ders kitaplarını ve notları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Sektörel Gelişmeler Ders kitaplarını ve notları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Güncel Ekonomik Veriler Işığında Türkiye Ekonomisine Genel Bakış Ders kitaplarını ve notları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel Değerlendirme Ders kitaplarını ve notları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.04.2024 09:57