ORS104 Biyolojik Çeşitlilik

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ORS104
Ad Biyolojik Çeşitlilik
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Sevil Meziyet YİĞEN
Dersin Öğretim Elemanı Gökhan ERGAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Biyolojik çeşitlilik, biyolojik çeşitliliğin fonksiyonel yorumlanması; Türkiye coğrafyasında biyolojik çeşitlilik, Türkiye'de özel ekosistemlerde flora ve fauna, soyu tehlikede ve tehdit altındaki türler, doğal kaynakların korunması ve başlıca türlerin öneminin irdelenmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Biyolojik çeşitliliğin ve biyolojik zenginliklerin öneminin ve korunması için yapılması gerekenlerin öğretilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Biyolojik Çeşitlilik Ekonomisi Ekonomik Açıdan Biyolojik Çeşitliliğin Sürdürülebilir Kullanımı - Aynur Demir

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Doğa ve Biyolojik çeşitlilik ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme.
ÖÇ02 Türkiye'nin coğrafi konumu nedeni ile tür zenginliği ve çeşitlerinin önemini ortaya koyabilme.
ÖÇ03 Güncel çevresel ve diğer ilgili alanlardaki problemleri takip edebilme ve ekolojik gereksinimleri yorumlayabilme.
ÖÇ04 Türkiye ve Dünya'da ekosistemi değiştiren türlerden örnekleri tanımlayıp, tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilme ve etkin iletişim sağlayabilme.
ÖÇ05 Doğal kaynakların korunması ve kirlilik ile ilgili yorumlarda bulunabilme.
ÖÇ06 Çözüme yönelik bilgi teknolojilerini etkin kullanabilme veya bilgiye ulaşma yöntemini belirleyebilme.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ormancılık ve Orman Ürünleri alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ormancılık uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, ormancılık hizmetleri ile ilgili gerekli araç ve gereçleri kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ormancılık ve orman ürünleri ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkilerde hücre ve organ yapısı, yaşamsal faaliyetler, bitki-su-toprak ilişkisi, meteorolojik olaylar, ekoloji ve çevre sorunları ile ilgili temel bilgiye sahip olur. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik düşünebilir, ormancılık ve orman ürünleri alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygulamaya aktarır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izleyerek etkin bir şekilde kullanır 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Meslek alanı ile ilgili araştırma yapmak bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir orman ürünü olan odundan üretilen ahşap esasları ürünlerin elde etme teknolojilerini açıklayabilir ve bu tesislerde yönetici olarak çalışabilir
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Asli ve tali orman ağaçlarının dikimi, yetiştirilmesi, bakımı, kesimi, üretimi, taşınması, depolanması işlemlerinin yapar. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak birlikte hareket eder
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Odun ve Odun dışı orman ürünleri üretim teknolojileri alanında yeterli bilgiye sahiptir ve bu ürünlerin işlendiği tesislerde ekip lideri olarak çalışabilir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgiye sahip olu 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşlarıile yeterli düzeyde iletişim kurar 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ormanların geliştirilmesi usulsüz ve kanunsuz müdahalelere, tabii afetlere, yangınlara, muhtelif orman zararlılarına karşı koruma ve gerekli kontrolleri yaptırır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Doğal zenginlik ve biyolojik çeşitlilik kavramları Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 İnsan-Doğa Kavramları ve birbiriyle İlişkisi Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Yüzey şekilleri, toprak ve sucul ekosistemler Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Doğadaki hayvan türleri ve dağılışları Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Biyosferin kirlenmesi ve biyolojik sistemler Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Doğal alanlar ve korunması Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Koruma alanları sınıflandırılması Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Türkiye'de milli park ve tabiat anıtları Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Biyolojik çeşitlilik işlevleri Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Dünya ve Türkiye'de kabul edilen sözleşmeler Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Canlı türleriyle ilgili; yok olma, yok olma tehdidi altında olma ve tehlike altında olma kavramları Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 IUCN kriterleri, özellikleri Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Egzotik, endemik türlerin Türkiye'deki yayılımı Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Doğal zenginliğimizin korunması Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.05.2023 10:39