Genel Bilgi
Kod | AR265 |
Ad | Seramik Çizimi I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FATMA ŞAHİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. FATMA ŞAHİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere Arkeolojide belgelendirmenin en önemli kısmını oluşturan taşınabilir kültür varlıklarının nasıl dökümantasyon yapılacağını kazandırmaktır. Bu bağlamda kullanılan teknikler yanı sıra seramik ve küçük buluntuların çizimlerin gösterilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Arkeolojik kazılardan yada yüzey araştırmalarından ele geçmiş olan her türlü taşınır kültür varlığının (çanak çömlek parçası, tam kap ve küçük buluntu olarak adlandırılan eserler) belli bir ölçekte teknik olarak çizimini yapmak ve bu çizimleri bilgisayar ortamına aktarıp çeşitli programlar kullanarak temiz çizimlerini yapmak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Çizime yeteneği olmak
Kaynaklar
Ders sırasında ders notları verilecektir
Notlar
Ders uygulamalı öğretimdir
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çizim için gerekli malzemeleri sıralar. |
ÖÇ02 | Çizim malzemesinin nasıl ve ne amaçla kullanılacağını kavrar |
ÖÇ03 | Çizilecek parçaları tanır. |
ÖÇ04 | Çizilecek parçalar için çap ve duruşu ayırt eder. |
ÖÇ05 | Tam kap çizimini gösterir. |
ÖÇ06 | Çizim için yardımcı malzeme (tel, çizim tarağı, dik ölçer) kullanımını kavrar. |
ÖÇ07 | Küçük buluntu olarak adlandırılan eserleri analiz eder |
ÖÇ08 | Küçük eserlerin nasıl çizileceklerini genel hatları ile değerlendirir |
ÖÇ09 | Tüm öğrenilen çizimleri bilgisayar ortamına aktararak belirtir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarihi ve kültürel mirası korur. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çizim malzemelerinin tanıtılıp temin edilmesi (Milimetrik çizim kağıdı, aydınger, 03 çizim kalemi, kumpas, cetvel, çizim tahtası, tel, plasterin) | Tanıtım | |
2 | Çizim malzemelerinin kullanım şekilleri | Uygulama | |
3 | Çizimi yapılacak parçaların temini ve tanıtılması | Uygulama | |
4 | Çizimi yapılacak parçalar için çap alma yöntemleri | Uygulama | |
5 | Çizimi yapılacak parçaların duruş şekilleri için çizim tahtası kullanılması | Uygulama | |
6 | Çizimi yapılacak parçaların cidar ve yüksekliğinin ölçülmesi | Uygulama | |
7 | Ağız parçası çizimi yapılması | Uygulama | |
8 | Ara Sınavlar | ||
9 | Farklı formda ağız kenarı çizimleri | Uygulama | |
10 | Çizimlerin aktarımı için aydınger kullanımı | Uygulama | |
11 | Dip parçalarının çizimi | Uygulama | |
12 | Kulp parçalarının çizimi | Uygulama | |
13 | Tam kap çizimine başlangıç | Uygulama | |
14 | Tam kap çizim aşamaları | Uygulama | |
15 | Genel tekrar | Uygulama | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,96 | ||
AKTS | 5 AKTS |