Genel Bilgi
Kod | AR262 |
Ad | Seramik Sanatının Gelişimi II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Özlem GİRGİNER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Özlem GİRGİNER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Orta ve Geç Tunç çağı ile Demir çağı seramik kültürlerinin anlatılarak kültürlerarası etkileşimlerin kurulması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Orta ve Geç Tunç çağı ile Demir çağı seramik kültürlerinin tanıtılması
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Parzinger, H. - Sanz, R. (1992). Die Oberstadt von Hattuşa. Hethitische Keramik aus dem Zentralen Tempelviertel. Berlin. Mielke, D. P. (2017). “From –Anatolian- to –Hittite-. The Development of Pottery in Central Anatolia in the 2nd Millenium BC”, BYZAS 23, 121-144. Müller-Karpe, A. (1988). Hethitische Töpferei Der Oberstadt von Hattuşa: Ein Beitrag zur Kenntnis spӓt-groβreichszeitlicher Keramik und Töpferbetriebe. Marburger Studien Zur Vor-Und Frühgeschichte Band 10. Marburg/Lhan.
Notlar
Müller-Karpe, A. (2002). “Orta Hitit ve Büyük İmparatorluk Dönemleri Çanak Çömleği: Anadolu’da Çömlekçiliğin Gelişimi-Biçimleri ve İşlevleri”, Hititler ve Hitit İmparatorluğu: 1000 Tanrılı Halk, Eds: T. Özgü - İ.Temizsoy - S. Kleine, Bonn, 502-505. Schoop, U. D. (2013). “Gündelik Hayatın ve Ayrıcalığın Nesneleri: Hitit Çanak Çömleği”, Hititler: Bir Anadolu İmparatorluğu, (Eds: M. Doğan-Alparslan, M. Alparslan, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 356-371.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Orta Tunç Çağı Anadolu Arkeolojisini yorumlar |
ÖÇ02 | Orta Tunç Çağında Anadolu ile çevre kültür bölgeleri arasında ilişki kurar |
ÖÇ03 | Asur Ticaret Kolonileri dönemi seramiği ve Eski Hitit seramiğini tanımlar |
ÖÇ04 | Hitit İmparatorluk Dönemi seramiğini ayırt eder |
ÖÇ05 | Anadolu'da ele geçen Miken ve Kıbrıs kökenli seramikleri tartışır |
ÖÇ06 | Urartu seramiğini ve yayılım alanlarını yorumlar |
ÖÇ07 | Frig seramiğini tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarihi ve kültürel mirası korur. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Orta Tunç Çağında Anadolu'ya giriş | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Asur Ticaret Kolonileri dönemi Seramiği | Kültepe yayınlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Eski ve Orta Hitit Dönemi Seramiği | Boğazköy yayınlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Eski ve Orta Hitit Dönemi yerleşimleri | Önerilen yayınların değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Geç Tunç Çağı'nda Anadolu'ya giriş | Konuyla ilgi yayın taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Hitit İmparatorluk Dönemi seramiği | Boğazköy yayınlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Anadolu'da görülen Kıbrıs etkili seramikler | Yayın okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Anadolu'da Miken Seramiği | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Demir Çağı'nda Anadolu'ya giriş | Okunması gerekli yayınların seçimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Urartu Seramiği | makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Frig Seramiği | makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Demir çağında Kıbrıs etkisi ve Kilikya | makale ve kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Ege bölgesi ve Troia seramik repertuarı | Ödevlerin son kontrolleri ve eksik yayınlara yönlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | Önerilen makalelerin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 8 | 6 | 48 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |