Genel Bilgi
Kod | AR452 |
Ad | Roma Mimarisi II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FİKRET FATİH GÜLŞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi FİKRET FATİH GÜLŞEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Roma Dönemi mimari yapılarının teknik, plansal ve işlevsel tüm yönleriyle öğretilmesi amaçlanır
Dersin İçeriği
Roma Dönemi mimari yapılarının taş ve duvar işçiliklerini, mimari yapı özelliklerini, teknik, plansal ve işlevsel tüm detaylarıyla öğretilmeyi içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1) Theodor Kraus, Das römische Weltreich, s.153 v.d. (C-Kraus). 2) Heinz Kaehler, Rom und seine Welt (C- Kaehle). 3) Axel Boethius-J.B. Ward Perkins, Etruscan and Roman Architecture (N- Boeth). 4) Luigi Crema, Enciclopedia Classica (N-Crema). 5) Margarete Bieber, The History of the Greek and Roman Theater (N-Biebe). 6) Daniel Krencker-Willy Zschietzschmann, Römische Tempel in Syrien (N-Krenck). 7) K. S. Freyberger, Stadtrömische Kapitelle aus der Zeit von Domitian bis Alexander Severus (N. Freyb). 8) D. Krencker-M. Schede, Der Tempel in Ankara (N-Krenc). 9) R. Naumann, Der Zeustempel zu Aizanoi (N-Naum).
Notlar
Dersin hocasının ders notları ve görselleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Anadolu'daki Erken İmparatorluk Dönemi tapınak mimarisini öğrenerek yorumlama becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Anadolu ve Roma dışındaki Roma İmparatorluk Dönemi tapınaklarından Doğu Eyaletleri tapınaklarını öğrenir ve birbirleriyle karşılaştırma becerisi kazanır |
ÖÇ03 | Anadolu ve Roma dışındaki Roma İmparatorluk Dönemi tapınaklarından Batı Eyaletleri tapınaklarını öğrenir ve doğu eyaletlerindeki tapınaklarla karşılaştırabilme ve yorumlama becerisi kazanır |
ÖÇ04 | Roma tiyatrolarının tarihçesi ve teknik özelliklerini kavrayarak çıkarım yapabilir. |
ÖÇ05 | Anadolu'daki Roma Dönemi tiyatrolarını öğrenir ve karşılaştırarak değerlendirme yetisi kazanır. |
ÖÇ06 | Amphitiyatrolar hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ07 | Stadium yapılarını öğrenir |
ÖÇ08 | Grek ve Roma dönemi nymphaeumlarını öğrenir |
ÖÇ09 | Roma Dönemi büyük kutsal alanlar öğrenir |
ÖÇ10 | Basilikalar hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ11 | Roma forumları hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ12 | Roma onur ve zafer kemerlerini öğrenir |
ÖÇ13 | Cumhuriyet döneminden itibaren tonoz yapısının gelişimi,aquadüktler ve su sarnıçlarını kavrar |
ÖÇ14 | Roma kenti ve özelliklerini öğrenierek diğer kentlerle ilişkilendirebilir. |
ÖÇ15 | Klasik ve Hellenistik dönem mimari sanat yapıları ile Roma dönemi mimari yapılarının özelliklerini öğrenir ve yorumlama becerisi kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarihi ve kültürel mirası korur. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Anadolu'daki Erken İmparatorluk Dönemi tapınaklarını öğrenir | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
2 | Anadolu ve Roma dışındaki Roma İmparatorluk Dönemi tapınaklarından Doğu Eyaletleri tapınaklarını öğrenir | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
3 | Anadolu ve Roma dışındaki Roma İmparatorluk Dönemi tapınaklarından Batı Eyaletleri tapınaklarını öğrenir | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
4 | Roma tiyatrolarının tarihçesi ve teknik özelliklerini kavrar | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
5 | Anadolu'daki Roma Dönemi tiyatrolarını öğrenir | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
6 | Amphitiyatroları öğrenir | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
7 | Stadium yapılarını öğrenir | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
9 | Grek ve Roma dönemi nymphaeumlarını öğrenir | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
10 | Roma Dönemi büyük kutsal alanlar öğrenir | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
11 | Basilikaları öğrenir | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
12 | Roma forumlarını öğrenir | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
13 | Roma onur ve zafer kemerlerini öğrenir | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
14 | Cumhuriyet döneminden itibaren tonoz yapısının gelişimi,aquadüktler ve su sarnıçlarını kavrar | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
15 | Roma kenti ve özelliklerini öğrenir | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |