Genel Bilgi
Kod | BY754 |
Ad | Endüstriyel Biyoteknoloji |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BURHAN ARIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Endüstride yeni biyoteknolojik uygulamalar
Dersin İçeriği
Endüstriyel biyoteknolojinin tarihçesi, Endüstriyel sistem biyolojisi, Fermentasyon teknolojisi, Endüstriyel biyokatalistlerin yönlendirilmiş evrimi, Enzimlerin endüstriyel üretimi, Nanobiyoteknoloji, Endüstriyel biyoteknolojide downstream prosesler, Kimya ve ilaç sanayinde endüstriyel biyoteknolojik uygulamalar, Gıda ve yem sektöründe endüstriyel biyoteknolojik uygulamalar, Kağıt ve kağıt hamuru sektöründe endüstriyel biyoteknolojik uygulamalar, Kağıt ve kağıt hamuru sektöründe endüstriyel biyoteknolojik uygulamalar, Biyoyakıt (üretim ve uygulamaları) ana başlıklarını içeren konularda bilgi verilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Endüstriyel Biyoteknoloji
Notlar
Biyoteknolojik Uygulamalar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur |
ÖÇ02 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
ÖÇ03 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
ÖÇ04 | Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
ÖÇ05 | Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
ÖÇ06 | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
ÖÇ07 | Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
ÖÇ08 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
ÖÇ09 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
ÖÇ10 | 10 Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
ÖÇ11 | Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
ÖÇ12 | Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
ÖÇ13 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
ÖÇ14 | Biyoloji alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
ÖÇ15 | Biyoloji ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Endüstriyel biyoteknolojinin tarihçesi | İlgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Endüstriyel sistem biyolojisi | İlgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Fermentasyon teknolojisi | İlgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Endüstriyel biyokatalistlerin yönlendirilmiş evrimi | İlgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Enzimlerin endüstriyel üretimi | İlgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Nanobiyoteknoloji | İlgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İlaç sanayinde endüstriyel biyoteknolojik uygulamalar | İlgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
|
9 | Gıda sektöründe endüstriyel biyoteknolojik uygulamalar | İlgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Yem sektöründe endüstriyel biyoteknolojik uygulamalar | İlgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
11 | Kağıt ve kağıt hamuru sektöründe endüstriyel biyoteknolojik uygulamalar | İlgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Biyoyakıt (üretim ve uygulamaları) ana başlıklarını içeren konularda bilgi verilecektir. | İlgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Tekstil endüstrisinde biyoteknolojik uygulamalar | İlgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Deterjan endüstriainde biyoteknolojik uygulamalar | İlgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Biyodizel üretiminde endüstriyel biyoteknolojik uygulamalar | İlgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |