Genel Bilgi
Kod | YLBYT701 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK DİNÇER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin alanında tez konusu olarak belirlenen bir konuda bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak inceleme, veri toplama, analiz etme, yorumlama, rapor haline getirme becerileri kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
tez konusunun belirlenmesi, ilgili konuda literatür taraması, bilimsel veri tabanlarından faydalanma, ilgili konuda deneysel methodların belirlenmesi, deney çalışmaları, analiz sonuçlarının değerlendirilmesi, analiz sonuçlarının yorumlanması, tez yazımı ve raporlama
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Literatür
Notlar
Güncel literatürler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez konusu olarak seçtiği alandaki literatürleri inceler. |
ÖÇ02 | Bilimsel veri tabanlarını kullanır. |
ÖÇ03 | İlgili konuda deneysel methodların belirler |
ÖÇ04 | Deney çalışmaların analiz sonuçlarının değerlendirir |
ÖÇ05 | Bilimsel sonuçları raporlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 2 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgilendirme | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Tez konusu ile ilgili ön çalışmalar | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Tez konusu ile ilgili bilgi toplama | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | Tez konusu ile ilgili kaynak taranması | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Tez konusu belirleme için bilgi alış verişi | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Tez konusu belirleme | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Tezin amacının belirlenmesi | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara rapor | Rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
9 | Bilimsel araştırma yöntemlerini belirleme | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
10 | Uygun veri toplama yöntemlerini belirleme | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
11 | Deneysel çalışma için hazırlık | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
12 | Deneysel çalışma | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
13 | Verileri analiz etme | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Bulguları tartışma | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Tez raporu için ön hazırlık | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
16 | Tez raporunu hazırlama | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
17 | Tez raporu değerlendirme | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 10 | 140 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 25 | 350 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 24 | 72 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 612 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,48 | ||
AKTS | 24 AKTS |