Genel Bilgi
| Birim | POZANTI MESLEK YÜKSEKOKULU |
| MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI PR. | |
| Kod | MV148 |
| Ad | Davranışsal Ekonomi |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ORHAN CENGİZ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ORHAN CENGİZ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin temel amacı, psikolojik ve sosyolojik faktörlerin ekonomik karar almadaki önemini ve rolünü açıklamaktır.
Dersin İçeriği
Dersle ilgili açıklamalar, dersin tanıtımı ve temel kavramlara ilişkin değerlendirmeler; davranışsal iktisatın konusu ve kapsamı; davranışsal iktisadın metodolojisi; davranış motifleri olarak, adalet, karşılıklılık, değerler, tercihler, seçimler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Davranışsal İktisat ve Davranışsal İktisadın Uygulamaları-Hannu Vartiainen ve Peter Diamond; Davranışsal Ekonomi Yaklaşımları-Sumeyra Duman
Notlar
Dersin koordinatörü tarafından hazırlanan notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Davranışsal iktisadın temel kavramlarını açıklar. |
| ÖÇ02 | Davranışsal iktisadın ortaya çıkış sürecini bilir. |
| ÖÇ03 | İktisadi birimlerin kararlarında bilişsel ve duyusal faktörlerin önemini açıklar. |
| ÖÇ04 | Davranışsal iktisat çerçevesinde iktisat politikalarının yapısını kavrar. |
| ÖÇ05 | İktisat ile psikolojinin deneysel araçlarını karşılaştırır. |
| ÖÇ06 | Belirsizlik koşullarında karar verme durumlarının farklı boyutlarını açıklar. |
| ÖÇ07 | Risk koşullarında karar verme durumlarının farklı boyutlarını açıklar. |
| ÖÇ08 | İktisattaki neden-sonuç ilişkisini psikolojik faktörler çerçevesinde açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal adalet, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliğinin konularının önemini kavrar. | 1 |
| PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekonomik işlemleri analiz eder. | 4 |
| PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı sektörlerdeki işletmelerin (ticaret, banka, vergi, sigorta vb.) muhasebe uygulamalarını ve ilgili yasal düzenlemelerini izleyebilme yeteneğine sahip olur. | 2 |
| PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. | 3 |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel muhasebe işlemlerini paket program aracılığıyla yapar. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birlikte çalışmaya yatkın olur. | 3 |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin organizasyonel yapılarını analiz eder. | 3 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik değerlerini gözetir. | 2 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili temel mesleki yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe ile ilgili gerekli sayısal işlemleri yapar. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Muhasebe ile ilgili süreçleri yönetir. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Değişen koşullara göre kendini yenileme bilincinin önemini kavrar. | 4 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Davranışsal iktisadın temelleri ve iktisat - psikoloji etkileşimi,Davranışsal iktisadın tarihsel gelişimi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 2 | Davranışsal iktisadın metodolojisi ve deneysel iktisat | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Değerler, Tercihler ve Seçimler: Rasyonalite ve fayda/ Geleneksel model ve davranışsal iktisat yaklaşımı | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 4 | Geleneksel model ve irrasyonalitenin kaynakları | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 5 | Risk ve belirsizlik altında karar verme | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Beklenti teorisi ve kayıptan kaçınma | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
| 7 | Zaman Tercihleri | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Dönemler arası tercihler I | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Dönemler arası tercihler II | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Davranışsal Oyun Teorisi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 12 | Sosyal tercihleri etkileyen faktörler | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 13 | Davranışsal iktisat ve risk | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 14 | Davranışsal iktisat ve etik | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 15 | Davranışsal iktisadın geleceği | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||