Genel Bilgi
Kod | BL141 |
Ad | İş Sağlığı ve Güvenliği |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SULANÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SULANÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere 6331 sayılı İşsağlığıve Güvenliği Kanununu tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
İSG Kavramları, İSG Tarihçesi, Güvenlik Kültürü, İSG Mevzuatı, İSG Hizmetleri, İSG Kurulları, İSG Yönetim Sistemleri, İşyerlerinde RiskEtkenleri (Fiziksel, Kimyasal, Biyolojik-Psikososyal), RiskYönetimive Değerlendirme ve Çalışma Ortamı Gözetimi, İş Kazalarıve Korunma, Sağlık Gözetimive Meslek Hastalıkları, İş Hijyenive Ergonomi, Yangın ve Korunma, Acil Durum Planları
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
test kitapları
Notlar
diğer test kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | ) Öğrenci 6331 sayılı İşSağlığıve Güvenliği (İSG) Kanunu kavrar. |
ÖÇ02 | ) Dersialan öğrenci temel iş hukuku ve işgüvenliği mevzuatınıkavrar |
ÖÇ03 | İşyerlerinde RiskEtkenlerini (Fiziksel, Kimyasal, Biyolojik-Psikososyal)analiz eder. |
ÖÇ04 | Riskyönetimive değerlendirme, çalışma ortamıgözetimive meslek hastalıklarıkonularını tanır. |
ÖÇ05 | ) İş hijyenive ergonomikavramlarını tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İSG Kavramları | İlgiliYönetmeliği Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | İSG Tarihçesi | İlgiliYönetmeliği Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Güvenlik Kültürü | İlgiliYönetmeliği Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | İSG Mevzuatı | İlgiliYönetmeliği Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | İSG Hizmetleri | İlgiliYönetmeliği Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | İSG Kurulları | İlgiliYönetmeliği Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | İSG Yönetim Sistemleri | İlgiliYönetmeliği Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
|
9 | İşyerlerinde RiskEtkenleri (Fiziksel, Kimyasal, Biyolojik-Psikososyal) | İlgiliYönetmeliği Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | RiskYönetimive Değerlendirme ve Çalışma Ortamı Gözetimi | İlgiliYönetmeliği Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | İş Kazalarıve Korunma | İlgiliYönetmeliği Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Sağlık Gözetimive Meslek Hastalıkları | İlgiliYönetmeliği Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | İş Hijyenive Ergonomi | İlgiliYönetmeliği Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Yangın ve Korunma | İlgiliYönetmeliği Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Acil Durum Planlar | İlgiliYönetmeliği Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |