Genel Bilgi
Kod | BL267 |
Ad | Bitki Ekolojisi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HALİL ÇAKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HALİL ÇAKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere bitkilerin diğer canlı ve cansız ortamla olan ilişkilerini kavratmaktır.
Dersin İçeriği
bitkilerin birbirleri ve çevreleriyle olan ilişkileri, bitkilerin yaşayabildiği ortamlların ekolojik yönden ele alınışı
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Akman,Y., ve Ketenoglu,O Bitki Ekolojisi, pelikan kitab evi
Notlar
Kılınç, M ve Kutbay H.G., Bitki ekolojisi, Pelikan kitab evi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ekoloji bilimi ile ilgili temel kavramları açıklar |
ÖÇ02 | Ekolojinin alt bilim dalları ve ilgilendiği konuları tanımlar |
ÖÇ03 | Otekoloji nedir ve ilgilendiği konuları açıklar |
ÖÇ04 | Sinekoloji nedir ve ilgilendiği konuları tanımlar |
ÖÇ05 | Ekolojik faktörleri temel özelliklerine göre açıklar |
ÖÇ06 | Ekolojik faktörlerin hangi özelliklerine göre sınıflandırıldığını açıklar |
ÖÇ07 | Ekolojik kural ve prensiplerini kullanır |
ÖÇ08 | Işık faktörüniün bitkilerin yaşam döngüsündeki etkilerini kavrar |
ÖÇ09 | Sıcaklık faktörünün bitkilerin yaşam döngüsündeki etkilerini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ekolojinin temel kavramları | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası |
2 | Ekolojinin Bölümleri | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası |
3 | Otekoloji | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası |
4 | Sinekoloji | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası |
5 | Ekolojik faktörler | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası |
6 | Ekolojik faktörlerin sınıflandırılması | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası |
7 | Peryodik ve peryodik olmayan ekolojik faktörler | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Işık faktörü | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası |
10 | Sıcaklık faktörü | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası |
11 | Yağış faktörü | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası |
12 | Su faktörü | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası |
13 | Biyotik faktörler | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası |
14 | Homotipik ilişkiler | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası |
15 | Heterotipik ilişkiler | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 11 | 11 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |