Genel Bilgi
Kod | MV272 |
Ad | Türkiye Ekonomisi |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Ahmet Turan ÖZHUY |
Dersin Amacı
Bu derste ekonomik açıdan Osmanlı İmparatorluğunun son yılları ve Türkiye Cumhuriyetindeki ekonomik olayların öğretilmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği
Bu ders Cumhuriyetin ilk yıllarından günümüze Türkiye'deki gelişmelerin iktisadi yansımalarının iktisat politikaları; büyüme, sanayileşme, dış ticaret gibi temel ekonomik göstergeler ve gelir dağılımındaki değişimler açısından incelenmesini içerir
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Türkiye Ekonomisi, Hüseyin Şahin
Notlar
Türkiye Ekonomisi, AÖF
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Açık ve kapalı ekonomi, ithal ikameci politika, özelleştirme, küreselleşme, korumacılık, devletçilik gibi iktisadi terimler çerçevesinde Türkiye ekonomisini analiz eder. |
ÖÇ02 | Milli gelir, gelir dağılımı, işsizlik, enflasyon, ekonomik büyüme gibi ekonomik göstergelerle Türkiye ekonomisinin yapısını inceler. |
ÖÇ03 | Türkiye nin uluslararası düzeyde yürüyen iktisadi ilişkilerini değerlendirir. |
ÖÇ04 | Türkiye ekonomisinde yaşanan krizleri neden ve sonuç açısından tartışır, farklı politikaları, kalkınma planlarını tanır ve sorgular. |
ÖÇ05 | Üç temel sektördeki gelişmeleri açıklar. |
ÖÇ06 | Türkiye ekonomisindeki yapısal dönüşümü dönemlere göre tanımlar |
ÖÇ07 | Türkiye’deki ekonomik krizleri ve alınan istikrar kararlarını açıklar |
ÖÇ08 | Türkiye’nin ekonomik göstergelerini yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dürüstlüğü ilke edinerek, meslek ahlakının gereklerini yerine getirir. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Muhasebe, vergi ve denetim alanındaki temel tanımlar, ilkeler ve kuralları listeler | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebecilik/mali müşavirlik mesleğinin hukuki sorumluluklarını tanımlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe ve vergi alanındaki temel tanımlar, ilkeler ve kuralları uygular. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe fonksiyonlarını ve muhasebenin yönetimdeki önemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşgören - işveren açısından, İş Kanunu/SGK mevzuatı’nda, sözleşme yükümlülüklerini açıklar(işe alma-işten ayrılma). | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ticari hayatta kullanılan belgeleri tanır, önemini açıklar, düzenler, saklar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ticari hayatta kullanılan defterleri tanır ve mevzuata, usul ve esaslara uygun biçimde deftere işler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebecilik mesleği ile ilgili edindiği temel bilgi, beceri ve yetkinlikler vasıtasıyla, verileri yorumlayarak değerlendirir, sorunları analiz eder ve belgelere dayanarak çözüm geliştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel konularda, bağımsız ya da ekip çalışması yapıp, sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Olaylara pozitif bakar, kendi bilgi ve beceri düzeyini eleştirel bir şekilde değerlendirir, eksiklikleri giderir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimini daha üst düzeylere yönlendirip, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olabilmeyi kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili temel bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkin bir şekilde aktarır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Muhasebecilik mesleği hakkında sorunlara ilişkin düşüncelerini ve çözüm önerilerini alanında uzman ya da uzman olmayan kişilerle paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel düzeyde yabancı dil bilgisiyle alanındaki gelişmeleri izler, yabancı dilde meslektaşlarıyla iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak yazışma yapar, bilgileri depolar, depolanmış bilgileri kullanır. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili verileri toplama, işleme ve bunun sonucunda gerekli tabloları hazırlama, belge/beyanname düzenleme ve sonuçları ilgililere duyurma aşamalarında Muhasebe Meslek Ahlâkını temel alarak bilimsel, toplumsal, kültürel, etik değerlere sahip olarak davranır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal haklar ve bunların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, dersin tanıtımı ve dersle ilgili genel açıklamalar | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | 1923-1938 Türkiye Ekonomisi: Yeni Bir Ülke ve Ekonominin İnşası | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | 1939-1950: İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye Ekonomisi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | 1950-1961: Liberalleşme ve Dünya Ekonomisine Entegre Olma Çabaları | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | 1962-1980: İthal İkameci Sanayileşme Modeli Uygulaması ve Sonuçları | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | 1980-1990: 24 Ocak 1980 Kararları ve Türkiyenin Ekonomik Serbestleşme ve İhracata Yönelik Sanayileşme Deneyimi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | 1990lı Yıllarda Türkiye Ekonomisi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Değerlendirme soruları hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Krizler ve Türkiye Ekonomisi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | 2001 Krizi ve Güçlü Ekonomiye Geçiş Programı | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Türkiyede Sanayi Sektörü | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Türkiyede Tarım Sektörü | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Türkiye Ekonomisinde Bankacılık ve Finans Sektörlerinin Gelişimi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Türkiye Ekonomisinin Güncel Problemleri | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Geleceğe Dönük Planlar, Yaklaşımlar | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |