Genel Bilgi
Kod | AB425 |
Ad | Uzmanlık Alan Eğitimi III (Güreş) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ALİ GÖKDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğretmen NURİ YILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Güreşin özelliği, yapısı, sistemleri ve alıştırmalarını kavratıp, bilgi sahibi yapmak.
Dersin İçeriği
Propram içeriğinin acıklanması ve tartışma. Taktik seçimde etkili olan kriterleri öğrenir. Gögüs gögüse mücadele,rakibi oyalama taktiklerini öğrenir Rakibin zayıf yönlerini tespit edip hücum yapabilme taktiklerini öğrenir. Rakibin zayıf yönlerini tespit edip hücum yapabilme taktiklerini öğrenir. Rakibin özelliklerine göre hücum ve müdafa taktiklerini öğrenir. Rakibe göre teknik taktik çalışmalarını öğrenir. Rakibe göre teknik taktik çalışmalarını öğrenir. Tekniklerin müsabakalarda uygulanmasını öğrenir. Teknik ve taktiklerin müsabakalarda uygulanmasını öğrenir. Teknik ve taktiklerin müsabakalarda uygulanmasını öğrenir. Rakibe göre teknik ve taktiklerin müsabakalarda uygulanmasını öğrenir. Rakibe göre teknik ve taktiklerin müsabakalarda uygulanmasını öğrenir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders için hazırlanış sunular
Notlar
GÜREŞ EĞİTİM MERKEZLERİ VE MİLLİ TAKIM ANTRENÖRLERİ İÇİN GELİŞİM SEMİNERİ DERS SUNUMLARI
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, Antrenörün rolünü, iletişim becerileri konusunu bilir, açıklar ve uygular. |
ÖÇ02 | Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesini bilir. |
ÖÇ03 | Öğrenci, Güreş öğretme metodolojisinda Öğretme stilleri konusunu bilir, açıklar |
ÖÇ04 | Öğrenci Müsabakalar için Strateji ve taktikler konusunu bilir, açıklar ve uygular. |
ÖÇ05 | Öğrenci, Güreş öğretme metodolojisinde Pratik uygulamalar konusunu bilir, açıklar ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 1 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Propram içeriğinin acıklanması ve tartışma. | ders bilgisi toplanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Taktik seçimde etkili olan kriterlerin öğrenilmesi | taktik hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Gögüs gögüse mücadele,rakibi oyalama taktiklerini öğrenimi. | taktiksel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Rakibin özelliklerine göre hücum ve defans taktikler | maç izleme | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Rakibin zayıf yönlerini tespit edip hücum yapabilme taktikleri | maç analizi denemesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Rakibe göre teknik taktik çalışmalarını öğrenme | kitap bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Rakibin özelliklerine göre hücum taktiklerini öğrenme | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Rakibe göre SEZİNLEME çalışmalarını öğrenir. | konu ile ilgli araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
10 | Tekniklerin müsabakalarda uygulanmasını öğrenme | ısınma, açma germe | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
11 | Teknik ve taktiklerin müsabakalarda uygulanmasını öğrenme | video | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Teknik ve taktiklerin müsabakalarda kullanımını öğrenme | maç analizi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
13 | Rakibe göre teknik ve taktiklerin müsabakalarda uygulanmasını öğrenme | ısınma, antrenman maçı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
14 | Rakibe göre teknik ve taktiklerin müsabakalarda uygulanmasını | turnuva analizi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
15 | genel tekrar | genel not tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,80 | ||
AKTS | 5 AKTS |