Genel Bilgi
Kod | AB302 |
Ad | Antrenman Bilimi II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET VURAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET VURAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Antrenman Bilgisi konusundaki kavramları ve yöntemleri öğretip, bu konularda bilgi sahibi yapmak.
Dersin İçeriği
Birim antrenman planlamasının önemi ve antrenmandaki rolü. Kısa süreli planlama. Yıllık planlama. Biyomotor yetilerin dönemlemesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bompa T.O. Antrenman Kuramı ve Yöntemi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1998
Notlar
Muratlı S. Çocuk ve Spor. Ankara. 2. Baskı. Bağırgan Yayınevi.1997 Muratlı S- Kalyoncu O. Şahin G. Antrenman ve Müsabaka. İstanbul. 2. Baskı. Ladin Matbası. 2007 Dündar U. Antrenman Teorisi. Ankara 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2003 Özer K. Fiziksel Uygunluk. Ankara. 2. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006 Sevim Y. Antrenman Bilgisi. Ankara. 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006 Yücetürk A.Y. Antrenman Kavramı Prensipleri Planı. Matwejew L.P. Sporsal Antrenman Dönemlemesi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.2004 Konter E. Futbolda Süratin Teori ve Pratiği. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1997 Olaru A.M- Öztürk F. Sportif Antrenman Teori ve Metodolojisi. Adana. Çukuova Üniversitesi Basımevi.1994
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Birim Antrenman planlamasının önemi ve antrenmandaki rolünü bilir, açıklar ve uygular. |
ÖÇ02 | Antrenman planlanmasındaki mikro ve makro döngüleri bilir, açıklar ve uygular. |
ÖÇ03 | Yıllık Planlama konusunu bilir, açıklar ve uygular. |
ÖÇ04 | Biyomotor yetilerin dönemlemesini bilir, açıklar ve uygular. |
ÖÇ05 | Yıllık Plan Antrenman Evreleri ve özelliklerini bilir, açıklar ve uygular. |
ÖÇ06 | Yıllık Plan çizelgesini bilir, hazırlar ve uygular. |
ÖÇ07 | Uzun süreli planlamayı bilir, hazırlar ve uygular. |
ÖÇ08 | Sporsal yarışma özelliklerini bilir ve açıklar. |
ÖÇ09 | Bireysel ve takım sporlarında Dayanıklılık Antrenmanının önemini bilir, açıklar ve uygular. |
ÖÇ10 | Bireysel ve takım sporlarında Esneklik ve Koordinasyon Antrenmanının önemini bilir, açıklar ve uygular. |
ÖÇ11 | Yetenek seçimi önemini bilir, açıklar ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 1 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Birim Antrenman planlamasının önemi ve antrenmandaki rolü. | Kaynak okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
2 | Kısa Süreli Planlama(Mikro-Makro döngüler) | Kaynak okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Günlük haftalık yıllık plan | Kaynak okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Yıllık Planlama, | Kaynak okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Yıllık Plan Eğitimi Aşamaları ve özellikleri, | Kaynak okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Yıllık Plan çizelgesi. | Kaynak okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Genel tekrar | Kaynak okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Uzun süreli planlama. | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümleri inceleme, okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Sporsal yarışma. | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümleri inceleme, okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Kuvvet Antrenmanı, | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümleri inceleme, okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Dayanıklılık Antrenmanı. | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümleri inceleme, okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Sürat antrenmanı. | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümleri inceleme, okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Esneklik ve Koordinasyon antrenmanı. | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümleri inceleme, okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Yetenek seçimi. | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümleri inceleme, okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |