ECF226 Eczacılık Uygulamaları

2 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECF226
Ad Eczacılık Uygulamaları
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ESRA DEMİRTÜRK
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi ESRA DEMİRTÜRK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. UMAY MERVE GÜVEN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciler çeşitli eczacılık çalışma alanlarında başlangıç düzeyinde bilgi, beceri ve deneyim sahibi olur.

Dersin İçeriği

Serbest eczacılığa yönelik reçetelerin karşılanmasında dikkat edilmesi gereken konular, serbst ecnelerde kullanılan eczane otomasyon programları ve majistral reçetelerin hesapları ve hazırlanmaları

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

1. Communication in Pharmacy Practice (Tindall WN, Beardsley RS, Curtiss FR). 2. Communication Skills for Pharmacists (Bruce AB). 3. Managing Pharmacy Practice: principles, Strategies and System (Kelly WN, Peterson AM).

Notlar

1. Communication in Pharmacy Practice (Tindall WN, Beardsley RS, Curtiss FR). 2. Communication Skills for Pharmacists (Bruce AB). 3. Managing Pharmacy Practice: principles, Strategies and System (Kelly WN, Peterson AM).


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Başlangıç düzeyinde reçete okuma ve değerlendirme becerisi edinebilmek.
ÖÇ02 Resmi sağlık mevzuatını başlangıç düzeyinde anlayabilmek ve yorumlayabilmek.
ÖÇ03 Serbest eczacının görev, yetki ve sorumluluklarını kavrayabilmek.
ÖÇ04 Eczanedeki rutin işleyişle ilgili genel bilgi sahibi olmak.
ÖÇ05 Reçete türleri arasındaki farklılıkları kavramak.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eczacılık, eczane ve eczacı çalışma alanlarının tanımı Gözlem-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
2 Hasta ve reçete karşılama Gözlem-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
3 Reçete okuma ve değerlendirme Gözlem-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
4 Eczanelerde ilaç yerleştirme, eczane düzenlenmesi ve stok kontrolleri Gözlem-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
5 Reçete çeşitleri Gözlem-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
6 Eczanede zorunlu bulunan defterler Gözlem-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
7 Eczanede zorunlu bulunan defterlerin incelenmesi Gözlem-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
8 Ara Sınav Gözlem-Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Eczanede ilaçların farmakolojik gruplandırılması Gözlem-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
10 Serbest eczacının görev, yetki ve sorumlulukları Gözlem-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
11 Eczane laboratuvarlarının düzenlenmesi ve günümüz eczanesinde gerekli madde ve malzemeler Gözlem-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
12 İlaçların saklama koşulları Gözlem-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
13 Eczacılıkta kullanılan birimler, reçetede kullanılan latince terimler, tıbbi terimler ve reçete tanımı Gözlem-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
14 Majistral preparat yapımı ve iyi eczacılık uygulamaları Gözlem-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
15 Resmi sağlık mevzuatı Gözlem-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.05.2023 02:13