Genel Bilgi
Kod | ECF230 |
Ad | Enfeksiyon Hastalıklarında Akılcı İlaç Kullanımı Modülü |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HACER SİNEM BÜYÜKNACAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. HACER SİNEM BÜYÜKNACAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. BEHİCE KURTARAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. ÖZGÜR SÜRMELİOĞLU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. FATMA AYDINOĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Didem YILMAZ ORAL (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin sonunda enfeksiyon hastalıklarında bazı vakalar üzerinde akılcı antibiyotik kullanımının anlatılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Akılcı ilaç kullanımının temel prensipleri, akut otit, sistit vb olgularda akılcı antibiyotik kullanımı
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
1-Kayaalp S. Oğuz. Akılcı Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji 1ve2 cilt, Pelikan Yayınları, 2019. 2-Katzung Bertram G. Basic Clinical Pharmacology McGraw-Hill Medical Books 2018. 3-Brunton Laurence, Knollmann Bjorn, Dandan Randa Hilal. Goodman and Gilman's The Pharmacologi-cal Basis of Therapeutics-13 th Edition. McGraw-Hill Medical Books,2018.
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgiler öğrenir. |
ÖÇ02 | Akılcı antibiyotik kullanımının önemi hakkında farkındalık kazanır. |
ÖÇ03 | Akut otitis media tedavisinde kullanılan ilaçların kullanımını, yan tesirlerini, kontrendikasyonlarını ve ilaç etkileşimlerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Sistit tedavisinde kullanılan ilaçların kullanımı, yan tesirleri, kontrendikasyonları ve ilaç etkileşimlerini öğrenir. |
ÖÇ05 | Hasta ile iletişim kurma becerisi kazanır. |
ÖÇ06 | İlaçların doğru kullanılması, tedavi süreci ile ilgili uyuncun sağlanması ve tedavi ile ilgili diğer konular hakkında hastanın bilinçlenmesini sağlar. |
ÖÇ07 | Hastayı ilaçları ve tedavisi hakkında bilgilendirmeyi ve hastanın tedavi süreci ile ilgili geri bildirim almanın öneminin farkında olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Akılcı İlaç Kullanımının Temel Prensipleri | Ders kitaplarının, güncel literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Akılcı Antibiyotik Kullanımında Eczacının Görev ve Sorumlulukları | Ders kitaplarının, güncel literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Farmasötik Dozaj Şekilleri | Ders kitaplarının, güncel literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Otitis Media Etiyolojisi ve Kliniği Vaka Takdimi | Ders kitaplarının, güncel literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Otit Tedavisinde Kullanılan Antibiyotikler-öğrenci sunumları-1 | Ders kitaplarının, güncel literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Otit Tedavisinde Kullanılan Antibiyotikler -2 | Ders kitaplarının, güncel literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Reçete Analizi ve Eczacı-Hasta İletişim Modülü | Ders kitaplarının, güncel literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Objektif Yapılandırılmış Pratik Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Genel Değerlendirme ve Anket | Güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Sistit Etiyolojisi ve Kliniği | Ders kitaplarının, güncel literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Sistit tedavisinde kullanılan kemoterapötikler -öğrenci sunumları-1 | Ders kitaplarının, güncel literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Sistit tedavisinde kullanılan ilaçlar -öğrenci sunumları-2 | Ders kitaplarının, güncel literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Eczacı-Hasta İletişim Modülü-2 | Ders kitaplarının, güncel literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Genel Tekrar | Ders kitaplarının, güncel literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Staj Sonu Genel Değerlendirme | Ders kitapları, güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Objektif Yapılandırılmış Pratik Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Objektif Yapılandırılmış Pratik Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,24 | ||
AKTS | 2 AKTS |