Genel Bilgi
Kod | PSI474 |
Ad | Psikolojide Kariyer |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MELTEM GULER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı psikolojinin uygulama ve kariyer alanlarına ilişkin bilgileri, alanda çalışan psikologların deneyim ve bilgileri çerçevesinde tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste psikoloji bilimine dair uygulama ve kariyer alanları tanıtılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Türk Psikoloji Dergisi Türk Psikologlar Derneği yayınları Türk Psikologlar Derneği Meslek Yasası Çalışmaları Kitapçığı
Notlar
İlgili alandaki makale ve çalışmalar yardımcı yayın olarak kullanılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Psikolojinin farklı uygulama alanlarında kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarına ilişkin temel bilgiyi tanımlar. |
ÖÇ02 | Psikoloji mezunlarının hangi kurum ve kuruluşlarda, hangi yasal ve mesleki yükümlülükler çerçevesinde çalışabileceğine dair genel bilgileri listeler. |
ÖÇ03 | Psikolojinin akademik ve farklı uygulama alanları ile bu alanların Türkiye’de ve dünyadaki işleyişine dair genel bilgileri tanımlar |
ÖÇ04 | Psikoloji mezunu olmanın gerektirdiği sorumlulukla, meslek etiğine uygun davranış geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Psikolojinin alt alanı olarak; Klinik Psikoloji ve Kariyer Alanları | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Klinik Psikoloji ve Kariyer Alanları | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Psikolojinin alt alanı olarak; Adli Psikoloji ve Kariyer Alanları | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Adli psikoloji ve Kariyer Alanları | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Psikolojinin alt alanı olarak; Endüstri ve Örgüt Psikolojisi ve Kariyer Alanları | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Dezavantajlı Gruplarla Çalışmak 1 | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Dezavantajlı Gruplarla Çalışmak 2 | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Psikolojinin alt alanı olarak; Trafik Psikolojisi ve Kariyer Alanları | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Psikolojinin alt alanı olarak; Spor Psikolojisi ve Kariyer Alanları | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Türkiye’de Lisansüstü Psikoloji Eğitimi ve Akademik Kariyer | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Uluslararası Psikoloji Lisansüstü Eğitimi ve Akademik Kariyer | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Dünyada ve Türkiye’de “Psikolog” Olmanın Anlamı. | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Kariyer Planlamasında Öne Çıkan Faktörler | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Meslek Etiğinin Önemi ve Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,96 | ||
AKTS | 5 AKTS |