Genel Bilgi
Kod | UIN101 |
Ad | İngilizce I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (16 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ŞÜKRÜ ÇETİN İLİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ŞÜKRÜ ÇETİN İLİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, öğrencilerin konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşması halinde basit düzeyde iletişim kurmalarına; kendini ya da başkalarını tanıtmalarına, bu bağlamda nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurmalarına, somut gereksinimlerini karşılayabilmek adına bilinen, günlük ifadeleri, çok temel deyimleri anlama ve kullanmalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders temel düzeyde İngilizce dilbilgisi ile birlikte okuma- anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
"Here We Go 1 - Kurs Kitabı" Gülden İlin - Çetin İlin
Notlar
Raymond Murphy, 1994. “English Grammar in Use” (A reference and practice book) - Cambridge University Press
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gündelik yaşamı sürdürebilmeyi sağlayacak günlük hayatta kullanılan temel ifadeleri kullanır |
ÖÇ02 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen pek çok ortamda sıklıkla kullanılan ifade ve cümleleri anlar |
ÖÇ03 | Sosyal ortamlarda kendisini uygun bir biçimde tanıtır |
ÖÇ04 | osyal ortamlarda kişisel bilgiler ile ilgili soru sorar ve cevap verir |
ÖÇ05 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları yazılı ve sözlü olarak ifade eder |
ÖÇ06 | Çeşitli konularda kısa ve basit pargraflar yazar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve elektrik alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik devrelerinin çözümlemesini yapar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pasif ve aktif devre elemanlarını tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel analog ve sayısal elektronik devrelerinin çalışmasını açıklar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alçak ve yüksek gerilim elektrik şalt elemanlarını tanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli elektrik tesisat projesi çizer. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik makinelerinin kurulumunu ve bakımını yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kumanda sistemlerinin temel kavramlarını ve elemanlarını tanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enerji panolarında arıza tespiti ve onarımı yapar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Programlanabilir Kontrol cihazları ile temel otomasyon sistem tasarım ve uygulamaları yapar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik enerjisinin üretimi, iletimi ve dağıtımı temel kavramlarını açıklar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrikle ilgili Ölçüm cihazlarını etkin şekilde kullanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve yeni teknolojiler konularında gelişmeleri izleme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Elektronik devre tasarımı ile ilgili en az bir mesleki yazılımı kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin iletişim kurabilir ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel sorumluluk alır ve takım çalışmasına yatkındır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Aitlik sıfatları; olumlu olumsuz cümleler ve kısaltmalar | Öğrenciler ilgili konuları gözden geçirmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
2 | where sorusuyla çoğullar; yer bildiren zarflar | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
3 | Kişi zamirleri; belgisiz ve belgili belirteçlerin olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
4 | 'whose' soru ve cevapları | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
5 | Sahiplik ifadelerinin olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı; işaret sıfatlarının kullanımı | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
6 | Miktar bildiren sıfatların olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
7 | Sahiplik sıfatları; sahiplik zamirlerinin olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | saati sorma ve zaman ifadeleri; şimdiki zaman ve Wh- soruları | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
10 | Geniş zaman; olumlu- olumsuz soru cümleleri | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
11 | Nesne zamirlerinin cümlede tanımlanması ve kullanılması | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
12 | Genis zaman Wh- soru ve cevapları | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
13 | 'var' 'yok' cümlelei | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
14 | Geniş zaman Wh- ile bilgi soruları | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
15 | cümlede sıfatların yerleri ve isimlsrden önce kullanımı | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |