UIN102 İngilizce II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UIN102
Ad İngilizce II
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ŞÜKRÜ ÇETİN İLİN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ŞÜKRÜ ÇETİN İLİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ders, öğrencilerin basit bir dil kullanarak özgeçmişi ve yakın çevresi hakkında bilgi verebilmelerine, anlık gereksinimlerini karşılayabilmelerine, bildiği, alışılmış konularda doğrudan bilgi alışverişinde bulunarak basit düzeyde iletişim kurabilmelerine, kişisel, aile, alışveriş, iş ve yakın çevre ile ilgili konularda çok sık kullanılan temel deyimleri ve cümleleri kullanabilmelerini amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Bu ders temel düzeyde İngilizce dilbilgisi ile birlikte okuma- anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

"Here We Go 2 - Kurs Kitabı" Gülden İlin - Çetin İlin

Notlar

Raymond Murphy, 1994. “English Grammar in Use” (A reference and practice book) - Cambridge University Press, Great Britain


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Basit bir dille öz geçmişi ve yakın çevresini tanımlar
ÖÇ02 Kişisel, aile, gibi gündelik konularda bilgi alışverişinde bulunur
ÖÇ03 Basit, kısa okuma parçalarını yorumlar soruları yanıtlar
ÖÇ04 Kişisel yaşamı, özgeçmişi gibi konularda basit kısa yazılar yazar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve elektrik alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik devrelerinin çözümlemesini yapar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pasif ve aktif devre elemanlarını tanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel analog ve sayısal elektronik devrelerinin çalışmasını açıklar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alçak ve yüksek gerilim elektrik şalt elemanlarını tanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar destekli elektrik tesisat projesi çizer.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elektrik makinelerinin kurulumunu ve bakımını yapar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kumanda sistemlerinin temel kavramlarını ve elemanlarını tanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Enerji panolarında arıza tespiti ve onarımı yapar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Programlanabilir Kontrol cihazları ile temel otomasyon sistem tasarım ve uygulamaları yapar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik enerjisinin üretimi, iletimi ve dağıtımı temel kavramlarını açıklar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elektrikle ilgili Ölçüm cihazlarını etkin şekilde kullanır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve yeni teknolojiler konularında gelişmeleri izleme becerisine sahip olur. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Elektronik devre tasarımı ile ilgili en az bir mesleki yazılımı kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin iletişim kurabilir ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel sorumluluk alır ve takım çalışmasına yatkındır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Gereklilik, zorunluluk, tavsiye, rica kalıpları Öğrenciler ilgili konuları gözden geçirmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
2 Gereklilik, zorunluluk, tavsiye, rica kalıplarının olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
3 Eşitlik, farklılık anlamında karşılaştırma yapılarının olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
4 Geniş zaman Wh- soruları; yetenek anlamında 'can' Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
5 Geniş zaman kipi; soru yapıları, zaman zarfları Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
6 Şimdiki zaman yapısının olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
7 Geçmiş zaman;olumlu ve olumsuz ve soru yapıları, zaman zarfları Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Gelecek zaman kiplerinin olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
10 Gelecek zaman ile Wh- soruları Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
11 Yer bildiren zarflar Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
12 Geçmiş zaman; düzenli düzensiz fiiler Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
13 Geçmiş zaman ; düzensiz filler, soru yapıları, zaman zarfları Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
14 Geçmiş zamanın hikayesinin olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 Tercih anlamlı kalıpların olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.05.2023 04:38