BLP156 Grafik ve Animasyon I

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BLP156
Ad Grafik ve Animasyon I
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. CELALETTIN AYDIN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. CELALETTIN AYDIN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, masaüstü ve web ortamında sıklıkla karşılaşılan grafik çizimlerini ve animasyonlarını literatürde yaygın kullanıma sahip Fireworks ve Flash programları ile öğrenmeyi hedeflemektedir

Dersin İçeriği

Bu ders, masaüstü ve web ortamında sıklıkla karşılaşılan grafik çizimlerini ve animasyonlarını literatürde yaygın kullanıma sahip Fireworks ve Flash programları ile öğrenmeyi hedeflemektedir

Dersin Ön Koşulu

Grafik, animasyon, görüntü hakkında bilgi sahibi olmak

Kaynaklar

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ,ANİMASYON TEMELLERİ (482BK0138) Grafik ve Animasyon (Kollektif , Kodlab 2012)

Notlar

Grafik ve Animasyon (Zehra Alakoç Burma) Grafik ve Animasyon (M. İsmail Solmaz,AMYO)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çözünürlük ve Renk Görüntüleri öğrenir.
ÖÇ02 Resim, Ses ve Video Dosya Formatları öğrenir.
ÖÇ03 Fireworks Kurulumu ve Çalışma Ortamı öğrenir.
ÖÇ04 Fireworks Menus and Tools Paneli öğrenir.
ÖÇ05 Bitmap ve Vektör Grafiklerle Çalışmak ve Efektleri öğrenir.
ÖÇ06 Katman İşlemleri - Metin Ekleme ve Birleştirme işlemlerini öğrenir.
ÖÇ07 Dilimleme ve Hotspot Oluşturma işlemini öğrenir.
ÖÇ08 Buton ve PopUp Menü Oluşturmayı öğrenir.
ÖÇ09 Optimizasyon - Resimleri ihraç etmek ve GIF Animasyon oluşturur.
ÖÇ10 Konu tekrarı ve ara sınav
ÖÇ11 Flash 8 Kurulumu ve Çalışma Ortamını öğrenir.
ÖÇ12 Flash 8 Çalışma Prensibi ve Çizim Araçları Kullanımı öğrenir.
ÖÇ13 Flash 8 ile Tween Animasyon öğrenir.
ÖÇ14 Flash 8 de Buton Oluşturma ve Actionscript öğrenir.
ÖÇ15 Flash Animasyon ve Etkileşim Uygulamaları yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar yazılımı ve donanımı ile ilgili planlamada görev alır
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilir; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, bilgi ve becerileri kullanabildiğini gösterir 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu, veritabanı ve çeşitli yazılımları kurar ve kullanır 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kodlama yapar, internet ve ağ ile ilgili cihazların montajını yapar 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında yeterli olacak düzeyde Türkçe ve yabancı dil bilgisine sahip olur 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirir ve denetler 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayarda karşılaşılan yazılım ve basit donanım arızalarını tespit eder ve uzmanlık gerektirmeyen sorunları çözer 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözel, sayısal ve grafiksel anlatımla uygun teknikleri kullanır 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Teknolojisi ile ilgili tasarım ve uygulamaları takım çalışmasıyla oluşturur, ilgili kişi ve kurumlara sunar 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik ve sosyal düşünme yeteneği kazanır ve alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini yönetmeliklere uygun kullanarak Ülke ekonomisine katkıda bulunur 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kamu ve özel sektör iş alanlarında mesleki bağlantıları sağlar ve karar alma sürecinde sosyal ve mesleki alanda uygun araçları kullanır 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnternet ve çeşitli iletişim teknolojilerini kullanarak araştırma yapar 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterir 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnsan ilişkileri ve girişimcilik temel kavramları doğrultusunda ekip çalışması yapar 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgisayar Teknolojileri alanındaki çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm yolları bulma yeteneğini kazandığını gösterir 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yazılım, donanım ve ağ keşiflerinde görev alır 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çözünürlük ve Renk Görüntüleri Düz anlatım, Laboratuvar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
2 Resim, Ses ve Video Dosya Formatları Düz anlatım, Laboratuvar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
3 Fireworks Kurulumu ve Çalışma Ortamı Düz anlatım, Laboratuvar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
4 Fireworks Menüleri ve Tools Paneli Düz anlatım, Laboratuvar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
5 Bitmap ve Vektör Grafiklerle Çalışmak ve Efektler Düz anlatım, Laboratuvar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
6 Katman İşlemleri - Metin Ekleme ve Birleştirme Düz anlatım, Laboratuvar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
7 Dilimleme ve Hotspot Oluşturma Düz anlatım, Laboratuvar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Düz anlatım, Laboratuvar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
9 Optimizasyon - Resimleri ihraç etmek ve GIF Animasyon Düz anlatım, Laboratuvar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
10 sinav Düz anlatım, Laboratuvar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
11 Flash 8 Kurulumu ve Çalışma Ortamı Düz anlatım, Laboratuvar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
12 Flash 8 Çalışma Prensibi ve Çizim Araçları Kullanımı Düz anlatım, Laboratuvar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
13 Flash 8 ile Tween Animasyon Düz anlatım, Laboratuvar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
14 Flash 8 de Buton Oluşturma ve Actionscript Düz anlatım, Laboratuvar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
15 Flash Animasyon ve Etkileşim Uygulamaları Düz anlatım, Laboratuvar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Düz anlatım, Laboratuvar Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Düz anlatım, Laboratuvar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2023 04:27