Genel Bilgi
Kod | BLP156 |
Ad | Grafik ve Animasyon I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. CELALETTIN AYDIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. CELALETTIN AYDIN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, masaüstü ve web ortamında sıklıkla karşılaşılan grafik çizimlerini ve animasyonlarını literatürde yaygın kullanıma sahip Fireworks ve Flash programları ile öğrenmeyi hedeflemektedir
Dersin İçeriği
Bu ders, masaüstü ve web ortamında sıklıkla karşılaşılan grafik çizimlerini ve animasyonlarını literatürde yaygın kullanıma sahip Fireworks ve Flash programları ile öğrenmeyi hedeflemektedir
Dersin Ön Koşulu
Grafik, animasyon, görüntü hakkında bilgi sahibi olmak
Kaynaklar
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ,ANİMASYON TEMELLERİ (482BK0138) Grafik ve Animasyon (Kollektif , Kodlab 2012)
Notlar
Grafik ve Animasyon (Zehra Alakoç Burma) Grafik ve Animasyon (M. İsmail Solmaz,AMYO)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çözünürlük ve Renk Görüntüleri öğrenir. |
ÖÇ02 | Resim, Ses ve Video Dosya Formatları öğrenir. |
ÖÇ03 | Fireworks Kurulumu ve Çalışma Ortamı öğrenir. |
ÖÇ04 | Fireworks Menus and Tools Paneli öğrenir. |
ÖÇ05 | Bitmap ve Vektör Grafiklerle Çalışmak ve Efektleri öğrenir. |
ÖÇ06 | Katman İşlemleri - Metin Ekleme ve Birleştirme işlemlerini öğrenir. |
ÖÇ07 | Dilimleme ve Hotspot Oluşturma işlemini öğrenir. |
ÖÇ08 | Buton ve PopUp Menü Oluşturmayı öğrenir. |
ÖÇ09 | Optimizasyon - Resimleri ihraç etmek ve GIF Animasyon oluşturur. |
ÖÇ10 | Konu tekrarı ve ara sınav |
ÖÇ11 | Flash 8 Kurulumu ve Çalışma Ortamını öğrenir. |
ÖÇ12 | Flash 8 Çalışma Prensibi ve Çizim Araçları Kullanımı öğrenir. |
ÖÇ13 | Flash 8 ile Tween Animasyon öğrenir. |
ÖÇ14 | Flash 8 de Buton Oluşturma ve Actionscript öğrenir. |
ÖÇ15 | Flash Animasyon ve Etkileşim Uygulamaları yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar yazılımı ve donanımı ile ilgili planlamada görev alır | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilir; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, bilgi ve becerileri kullanabildiğini gösterir | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu, veritabanı ve çeşitli yazılımları kurar ve kullanır | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kodlama yapar, internet ve ağ ile ilgili cihazların montajını yapar | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeterli olacak düzeyde Türkçe ve yabancı dil bilgisine sahip olur | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirir ve denetler | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayarda karşılaşılan yazılım ve basit donanım arızalarını tespit eder ve uzmanlık gerektirmeyen sorunları çözer | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözel, sayısal ve grafiksel anlatımla uygun teknikleri kullanır | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojisi ile ilgili tasarım ve uygulamaları takım çalışmasıyla oluşturur, ilgili kişi ve kurumlara sunar | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik ve sosyal düşünme yeteneği kazanır ve alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini yönetmeliklere uygun kullanarak Ülke ekonomisine katkıda bulunur | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu ve özel sektör iş alanlarında mesleki bağlantıları sağlar ve karar alma sürecinde sosyal ve mesleki alanda uygun araçları kullanır | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnternet ve çeşitli iletişim teknolojilerini kullanarak araştırma yapar | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterir | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnsan ilişkileri ve girişimcilik temel kavramları doğrultusunda ekip çalışması yapar | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgisayar Teknolojileri alanındaki çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm yolları bulma yeteneğini kazandığını gösterir | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yazılım, donanım ve ağ keşiflerinde görev alır | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çözünürlük ve Renk Görüntüleri | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
2 | Resim, Ses ve Video Dosya Formatları | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
3 | Fireworks Kurulumu ve Çalışma Ortamı | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
4 | Fireworks Menüleri ve Tools Paneli | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
5 | Bitmap ve Vektör Grafiklerle Çalışmak ve Efektler | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
6 | Katman İşlemleri - Metin Ekleme ve Birleştirme | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
7 | Dilimleme ve Hotspot Oluşturma | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
9 | Optimizasyon - Resimleri ihraç etmek ve GIF Animasyon | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
10 | sinav | Düz anlatım, Laboratuvar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
11 | Flash 8 Kurulumu ve Çalışma Ortamı | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
12 | Flash 8 Çalışma Prensibi ve Çizim Araçları Kullanımı | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
13 | Flash 8 ile Tween Animasyon | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
14 | Flash 8 de Buton Oluşturma ve Actionscript | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
15 | Flash Animasyon ve Etkileşim Uygulamaları | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Düz anlatım, Laboratuvar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |