Genel Bilgi
Kod | BLP262 |
Ad | Sistem Analizi ve Tasarımı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. CELALETTIN AYDIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. CELALETTIN AYDIN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste sistem analizi ve tasarım tekniklerinin gerçek hayat problemlerine uygulayabilmeleri amacı ile öğrencilere sistem analizi ve tasarımının temel kavramları öğretilecektir.
Dersin İçeriği
Sistem Analizi ve Tasarımı dersi, Sistem Yaklaşımı ve Analizi ile ilgili temel kavramlarına ilişkin bilgi sağlamak amacı ile tasarlanmıştır.
Dersin Ön Koşulu
sistem tasarımı ve anaizi hakkında bilgi sahibi olmak
Kaynaklar
Sistem Analizi ve Tasarımı (Mustafa COŞAR)
Notlar
Sistem Analizi ve Tasarımı (Oğuz Borat, Berk Ayvaz)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sistem Tasarımı Ortamını bilir. |
ÖÇ02 | Bilgi Sistemlerini bilir. |
ÖÇ03 | Problem-Çözüm Adımlarını öğrenir. |
ÖÇ04 | Bilgi Toplamayı öğrenir. |
ÖÇ05 | Projeye başlamayı öğrenir. |
ÖÇ06 | Veri akış diyagramlarını öğrenir. |
ÖÇ07 | Veri Tanımlama, Gelişmiş modelleme metotları öğrenir. |
ÖÇ08 | Proses Tanımlamayı öğrenir. |
ÖÇ09 | Dokümantasyonlari öğrenir. |
ÖÇ10 | Konu tekrarı ve ara sinav. |
ÖÇ11 | Yeni Sistem Tasarlamayı öğrenir. |
ÖÇ12 | Detaylı Sistem Tasarımını öğrenir. |
ÖÇ13 | İlişkisel Analizi öğrenir. |
ÖÇ14 | Veri tabanı Tasarımını öğrenir. |
ÖÇ15 | Program Tasarımını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar yazılımı ve donanımı ile ilgili planlamada görev alır | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilir; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, bilgi ve becerileri kullanabildiğini gösterir | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu, veritabanı ve çeşitli yazılımları kurar ve kullanır | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kodlama yapar, internet ve ağ ile ilgili cihazların montajını yapar | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeterli olacak düzeyde Türkçe ve yabancı dil bilgisine sahip olur | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirir ve denetler | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayarda karşılaşılan yazılım ve basit donanım arızalarını tespit eder ve uzmanlık gerektirmeyen sorunları çözer | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözel, sayısal ve grafiksel anlatımla uygun teknikleri kullanır | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojisi ile ilgili tasarım ve uygulamaları takım çalışmasıyla oluşturur, ilgili kişi ve kurumlara sunar | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik ve sosyal düşünme yeteneği kazanır ve alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini yönetmeliklere uygun kullanarak Ülke ekonomisine katkıda bulunur | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu ve özel sektör iş alanlarında mesleki bağlantıları sağlar ve karar alma sürecinde sosyal ve mesleki alanda uygun araçları kullanır | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnternet ve çeşitli iletişim teknolojilerini kullanarak araştırma yapar | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterir | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnsan ilişkileri ve girişimcilik temel kavramları doğrultusunda ekip çalışması yapar | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgisayar Teknolojileri alanındaki çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm yolları bulma yeteneğini kazandığını gösterir | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yazılım, donanım ve ağ keşiflerinde görev alır | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sistem Tasarımı Ortamı | Düz anlatım, Labaratuvar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
2 | Bilgi Sistemleri | Düz anlatım, Labaratuvar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
3 | Problem-Çözüm Adımları | Düz anlatım, Labaratuvar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
4 | Bilgi Toplama | Düz anlatım, Labaratuvar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
5 | Projeye başlama | Düz anlatım, Labaratuvar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
6 | Veri akış diyagramları | Düz anlatım, Labaratuvar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
7 | Veri Tanımlama, Gelişmiş modelleme metotları | Düz anlatım, Labaratuvar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Düz anlatım, Labaratuvar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
9 | Dokümantasyon | Düz anlatım, Labaratuvar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
10 | ara sinav | Düz anlatım, Labaratuvar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
11 | Yeni Sistem Tasarlama | Düz anlatım, Labaratuvar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Detaylı Sistem Tasarımı | Düz anlatım, Labaratuvar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
13 | İlişkisel Analiz | Düz anlatım, Labaratuvar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
14 | Veri tabanı Tasarımı | Düz anlatım, Labaratuvar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
15 | Program Tasarımı | Düz anlatım, Labaratuvar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Düz anlatım, Labaratuvar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Düz anlatım, Labaratuvar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |