BLP254 Nesne Tabanlı Programlama II

5 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BLP254
Ad Nesne Tabanlı Programlama II
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. BERİN YENİ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. BERİN YENİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders Nesneye Dayalı Programlamanın ilkelerini, Java platformunu ve programlama dilini tanımaya ve ayrıntılı kullanmaya, masaüstü uygulamaları ve internet uygulamaları geliştirmeye yöneliktir.

Dersin İçeriği

Dersin içeriğini Java Applets, Java GUI, Java'da Giriş-Çıkış işlemleri, Java'da İş Parçacıkları ile Java ile web uygulamaları konuları oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Nesne Tabanlı Programlama -I

Kaynaklar

JAVA ile Programlama ve Veri Yapıları, Bülent Çobanoğlu JAVA BİLGİSAYAR DİLİYLE PROGRAMLAMA.pdf -M.Turhan Çoban Java Swing - Başlangıçtan İleri Düzeye, Her Yönüyle GUI Geliştirme Klavuzu -Abdulkadir Güneytepe

Notlar

Ders Slayt Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Nesne yönelimli programlama ve temel kavramlarını (sınıf, nesne, metot, inheritance, encapsulation, polymorphism, ..) bilir
ÖÇ02 Applet kavramını bilir, java ile applet oluşturabilir, grafiksel kullanıcı arayüzü gerçekleştirebilir
ÖÇ03 Java ile dosyalama ve veritabanı uygulamaları geliştirebilir
ÖÇ04 JDBC ile Veritabanı Uygulamaları geliştirebilir
ÖÇ05 Java Web Frameworkleri hazırlayabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar yazılımı ve donanımı ile ilgili planlamada görev alır 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilir; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, bilgi ve becerileri kullanabildiğini gösterir 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu, veritabanı ve çeşitli yazılımları kurar ve kullanır
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kodlama yapar, internet ve ağ ile ilgili cihazların montajını yapar
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında yeterli olacak düzeyde Türkçe ve yabancı dil bilgisine sahip olur 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirir ve denetler
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayarda karşılaşılan yazılım ve basit donanım arızalarını tespit eder ve uzmanlık gerektirmeyen sorunları çözer 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözel, sayısal ve grafiksel anlatımla uygun teknikleri kullanır 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Teknolojisi ile ilgili tasarım ve uygulamaları takım çalışmasıyla oluşturur, ilgili kişi ve kurumlara sunar
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik ve sosyal düşünme yeteneği kazanır ve alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini yönetmeliklere uygun kullanarak Ülke ekonomisine katkıda bulunur 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kamu ve özel sektör iş alanlarında mesleki bağlantıları sağlar ve karar alma sürecinde sosyal ve mesleki alanda uygun araçları kullanır
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnternet ve çeşitli iletişim teknolojilerini kullanarak araştırma yapar 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterir 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnsan ilişkileri ve girişimcilik temel kavramları doğrultusunda ekip çalışması yapar
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgisayar Teknolojileri alanındaki çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm yolları bulma yeteneğini kazandığını gösterir 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yazılım, donanım ve ağ keşiflerinde görev alır 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Java'da Giriş/Çıkış İşlemleri Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Benzetim
2 Java'da İş Parçacıkları Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Problem Çözme
3 Java Applet Uygulamaları-I Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
4 Java Applet Uygulamaları-II Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
5 Java GUI'ler ve Masaüstü Uygulamaları-I Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
6 Java GUI'ler ve Masaüstü Uygulamaları-II Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Benzetim, Problem Çözme
7 Uygulama Örnekleri-I Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Benzetim, Problem Çözme
8 Ara Sınav Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Uygulama Örnekleri-II Konu tekrarı ve Ara Sınav Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme
10 JDBC ile Veritabanı Uygulamaları-I Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
11 JDBC ile Veritabanı Uygulamaları-II Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Java Web Frameworkleri-I Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme
13 Java Web Frameworkleri-II Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Problem Çözme
14 Kod Hazırlama Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
15 Kod Örnek Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı ve Final Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı ve Final Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 116
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,64
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.05.2023 07:21