Genel Bilgi
Kod | GZT301 |
Ad | Gazetecilik Uygulamaları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-3 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ONUR DURSUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ONUR DURSUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, öğrenciye genel bir gazetecilik süreci işleyişi hakkında bilgi vermeyi amaçlar. Uygulama ağırlıklı olan bu ders, öğrencinin gazetecilik alanındaki pratikleri öğrenmesini ve uygulayabilmesini sağlamayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders uygulamaya dayalı bir derstir. Ders, haber uygulamasından yayıncılık uygulamalarına kadar olan sürecin ayrıntılı bir tanımını içerir. Haber toplama ve yazma, fotoğrafların düzeni ve kullanımı gibi konularda pratik bilgiler verilir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Adobe Grafik Tasarım Uzmanlığı Seti
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Haber toplama ve yazma süreci hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Haber dağıtım süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Sayfa tasarım ve fotoğraf işleme süreçlerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Baskı teknikleri hakkında bilgiler edinir ve baskı teknolojisini öğrenir. |
ÖÇ05 | Teknoloji ve medya ilişkisini uygulamalı olarak öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Haber toplama ve yazma bilgisi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Gazete tasarımı 1 | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Gazete tasarımı 2 | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Gazete tasarımı 3 | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Gazete tasarımı 4 | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Okuma ve Örnek inceleme | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Photospoh kullanım bilgisi 1 | Ödev/proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Photospoh kullanım bilgisi 2 | Ödev/proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Photospoh kullanım bilgisi 3 | Ödev/proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Indesign kullanım bilgisi | Ödev/proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Indesign kullanım bilgisi 1 | Ödev/proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Indesign kullanım bilgisi 2 | Ödev/proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Indesign kullanım bilgisi 3 | Ödev/proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma ve Örnek inceleme | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma ve Örnek inceleme | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,04 | ||
AKTS | 5 AKTS |