GZS315 MEDYA VE MİZAH

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZS315
Ad MEDYA VE MİZAH
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYŞE ASLI SEZGİN BÜYÜKALACA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. AYŞE ASLI SEZGİN BÜYÜKALACA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ders, medya içeriğine farklı bir bakış açısı getirmeyi amaçlamaktadır. Özellikle medya içeriğinin üretimi konusunda mizahın kullanımına ilişkin öğrencilerin değerlendirme yapabilmesi ve bunu çok yönlü bir şekilde incelemesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Geleneksel ve yeni medya içeriğinde, mizah unsurunun kullanılma şekli, amaçları ve sonuçları hakkında, örnekler üzerinden değerlendirmeler yapılacaktır. Teorik bilgilerin aktarılmasıyla eş zamanlı olarak güncel örnekler incelenecek ve iletişim bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemleri kapsamında bu örnekler analiz edilecektir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Medya ve Mizah, Huriye Kuruoğlu, Mikail Boz, Nobel Yayıncılık, 2016.

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler, her türlü medya içeriğine yönelik farklı bir bakış açısı kazanır.
ÖÇ02 Medya içeriğindeki ayrıntıların farkına vararak, mizah unsurunun kullanımına ilişkin farkındalık kazanır.
ÖÇ03 Ulusal ve uluslararası alanda, medya-mizah ilişkisi hakkında bilgi edinir.
ÖÇ04 Ulusal anlamda medya-mizah ilişkisinin tarihsel sürecine ilişkin bilgi edinir.
ÖÇ05 Güncel kaynaklardan yararlanarak medyada mizah kullanımına yönelik yeni yaklaşımlar hakkında bilgi edinir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Ders kaynakları hakkında bilgi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Medya, geleneksel medya ve yeni medya hakkında genel bilgilerin paylaşımı Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Mizah, uluslararası anlamda medyada mizah kullanımı Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Türkiye'de mizah ve medyada mizah kullanımı Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Mizaha disiplinlerarası bir yaklaşım Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Mizah ve yazılı basın Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Mizah ve Sinema Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Mizah ve televizyon Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Mizah ve halkla ilişkiler Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Mizah ve internet, dijital mizah Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Mizah ve sosyal medya Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 İktidar ve mizah ilişkisi, bir muhalefet aracı olarak mizah Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Dünyadan örneklerle medya-mizah ilişkisi üzerine analiz Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Türkiye'den örneklerle medya-mizah ilişkisi üzerine analiz Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.05.2023 11:05