Genel Bilgi
Kod | GZS426 |
Ad | SİYASAL İLETİŞİM |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi GÜLCENNET ÖZTÜRK ÇELEBİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi GÜLCENNET ÖZTÜRK ÇELEBİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Siyaset, propaganda ve siyasal iletişim arasındaki bağlantıyı genel seçim örnekleri üzerinden açıklamak açamlanmaktadır. Türkiye'den ve dünyadan örneklerle bir seçimin, lider profilinin, dönemin toplumsal ve ekonomik koşullarının kampanyalardaki yansımalarını anlamak ve seçim, lider ve seçmen tercihi kavramlarına siyasal iletişim bağlamından bakabilmek hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Siyasal iletişim ve propaganda kavramlarını da göz önünde bulundurarak, Türkiye'nin çok partili siyasal yaşamını bütün örnekleriyle aktarmaktadır. Türkiye'nin genel seçimleri siyasal iletişim örnekleri kapsamında irdelenmekte ve dönemin koşulları ve siyasal kampanyalar arasındaki bağlantı açıklanmaktadır. Ayrıca seçim kampanyaları bütün yönleriyle irdelenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, 2004, İstanbul: MediaCat Oya Tokgöz, Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim, 2010, Ankara: İmge Kitabevi Oya Tokgöz, Siyasal İletişimi Anlamak, 2008, Ankara: İmge Kitabevi Abdullah Özkan, Siyasal İletişim, 2004, İstanbul: Nesil Yayınları.
Notlar
Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, 2004, İstanbul: MediaCat Oya Tokgöz, Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim, 2010, Ankara: İmge Kitabevi Oya Tokgöz, Siyasal İletişimi Anlamak, 2008, Ankara: İmge Kitabevi Abdullah Özkan, Siyasal İletişim, 2004, İstanbul: Nesil Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Siyasal iletişim alanındaki temel kavramları ve siyasal iletişim modellerini tanır. |
ÖÇ02 | Disiplinlerarası bir perspektifle siyaset ve iletişim kavramları arasındaki bağlantıları tanır ve sentezler. |
ÖÇ03 | Modern siyasal ortamda iletişimin rolünü tanımlar. |
ÖÇ04 | Bireysel, yerel, ulusal ve uluslararası siyasal iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. |
ÖÇ05 | opluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına siyasal projeler geliştirir, organizasyon, liderlik ve girişimcilik becerilerini geliştirir ve kullanır. |
ÖÇ06 | Siyasal iletişim alanında yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı, sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. |
ÖÇ07 | Siyasal kampanya ve reklamların seçmenler ve siyasi liderlerin imajları üzerindeki etkilerini açıklamakta kuramsal bilgileri kullanır. |
ÖÇ08 | Siyasal iletişim alanında etikilkeleri tanır ve gündelik yaşamında tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. |
ÖÇ09 | Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler ve siyasal iletişim açısından eleştirel bir bakışla yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar. | 1 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Siyasal iletişim ve propaganda | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Parlementoların ortaya çıkışı, lider ve seçmen kavramları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Türkiye'nin çok partili siyasal yaşamı ve ilk seçimleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası |
5 | DP ve CHP'den seçim kampanyası örnekleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası |
6 | 60'lı yıllardan 12 Eylül'e Türkiye'nin seçim kampanyaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay |
7 | 1990'larda seçim kampanyaları ve dönemin koşulları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Tüm notlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bir seçim kampanyası nasıl hazırlanır | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay |
10 | Öğrenci uygulamaları üzerinden örnekler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
11 | Öğrenci uygulamaları üzerinden örnekler II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
12 | Öğrenci uygulamaları üzerinden örnekler III | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
13 | Dünyadan örneklerle seçim kampanyaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
14 | 2000'li yıllarda seçimler ve siyasal iletişim | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
15 | Genel değerlendirme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün notlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün notlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |