Genel Bilgi
Kod | ZTP235 |
Ad | Moleküler Genetik |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BAHRİ DEVRİM ÖZCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. BAHRİ DEVRİM ÖZCAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Farklı canlı gruplarında genlerin yapısı ve işleyiş mekanizmalarını, farklı gen kontrol mekanizmalarını öğretmek
Dersin İçeriği
Genetik materyalin yapısı ve işleyişi, genlerden proteinlere, gen mutasyonları, mutasyon tamir mekanizmaları, virüsler, gen ifadesinin düzenlenmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Genetics, A Molecular Approach, 1993. T.A. Brown, Chapman and Hall, London, UK.
Notlar
Konu ile ilgili diğer kitap ve yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler genetik materyalin yapı ve fonksiyonlarını ve kalıtımını kavrar. |
ÖÇ02 | Öğrenci gen, genotip ve fenotip kavramlarını kavrar |
ÖÇ03 | Hayvan ve bitki ıslahında genetik ve ıslahtan yararlanır |
ÖÇ04 | Kalitatif, kantitatif ve popülasyon genetiği, kavramlarını ve uygulamalarını yapar |
ÖÇ05 | Genetik bilgisini hayvansal üretimle ilişkilendirir ve kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nüklosid, nükleotid, nükleik asitlerin yapısı | Introduction to Genetics, A Molecular Approach, Terry Brown, 2012, ISBN 978-0-8153-6509-9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | DNA'nın replikasyonu | Introduction to Genetics, A Molecular Approach, Terry Brown, 2012, ISBN 978-0-8153-6509-9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Gen yapısı | Introduction to Genetics, A Molecular Approach, Terry Brown, 2012, ISBN 978-0-8153-6509-9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | RNA sentesi (transkripsiyon) | Introduction to Genetics, A Molecular Approach, Terry Brown, 2012, ISBN 978-0-8153-6509-9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Protein sentezi (translasyon) | Introduction to Genetics, A Molecular Approach, Terry Brown, 2012, ISBN 978-0-8153-6509-9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Genlerin çalışmasının kontrolü | Introduction to Genetics, A Molecular Approach, Terry Brown, 2012, ISBN 978-0-8153-6509-9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Arasınava hazırlık | Introduction to Genetics, A Molecular Approach, Terry Brown, 2012, ISBN 978-0-8153-6509-9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Introduction to Genetics, A Molecular Approach, Terry Brown, 2012, ISBN 978-0-8153-6509-9 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Gen mutasyonları | Introduction to Genetics, A Molecular Approach, Terry Brown, 2012, ISBN 978-0-8153-6509-9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Mutasyon tamir mekanizmaları | Introduction to Genetics, A Molecular Approach, Terry Brown, 2012, ISBN 978-0-8153-6509-9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Virüs genetiği | Introduction to Genetics, A Molecular Approach, Terry Brown, 2012, ISBN 978-0-8153-6509-9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Prokaryotik genomlar | Introduction to Genetics, A Molecular Approach, Terry Brown, 2012, ISBN 978-0-8153-6509-9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Ökaryotik genomlar | Introduction to Genetics, A Molecular Approach, Terry Brown, 2012, ISBN 978-0-8153-6509-9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Omikler ve kullanım alanları | Introduction to Genetics, A Molecular Approach, Terry Brown, 2012, ISBN 978-0-8153-6509-9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Final sınavına hazırlık | Introduction to Genetics, A Molecular Approach, Terry Brown, 2012, ISBN 978-0-8153-6509-9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Introduction to Genetics, A Molecular Approach, Terry Brown, 2012, ISBN 978-0-8153-6509-9 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Introduction to Genetics, A Molecular Approach, Terry Brown, 2012, ISBN 978-0-8153-6509-9 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |