Genel Bilgi
Kod | ZTP203 |
Ad | Bahçe Bitkileri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESİBE EBRU KAFKAS |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NESİBE EBRU KAFKAS
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. BERKEN ÇİMEN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı bahçe bitkilerinin botanik olarak sınıflandırılması, ekolojik istekleri, çoğaltılması, budaması, gübrelemesi, sulaması, muhafazasa ile ilgili genel bilgiler öğretmektir.
Dersin İçeriği
Botanik ve botaniğin alt dalları, vejetatif organlar, (kök, gövde, yaprak); generatif organlar, (çiçek, meyve, tohum) genel özellikleri; bahçe bitkilerinin çoğaltılması, budaması, gübrelenmesi, sulaması, muhafazası
Dersin Ön Koşulu
Önkoşul Yoktur
Kaynaklar
Konuyla ilgili kaynaklar (kitap, makale, süreli yayınlar vb.)
Notlar
Konuyla ilgili kaynaklar (kitap, makale, süreli yayınlar vb.)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bahçe bitkilerinin tanımlanması ve sınıflandırılması hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Bahçe bitkilerinin önemini kavrar. |
ÖÇ03 | Bahçe bitkilerinde yetiştiricilik sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Bahçe bitkilerinde çoğaltma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Bahçe bitkilerinde sulamayöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Bahçe bitkilerinde gübreleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ07 | Bahçe bitkilerinde hastalık ve zararlılarla mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ08 | Bahçe bitkilerinde çiçeklenme biyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ09 | Bahçe bitkilerinde budama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ10 | Bahçe bitkilerinin sınflaması hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ11 | Meyve türlerinin sınıflaması hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ12 | Sebze türlerinin sınıflaması hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ13 | Süs bitkilerinin sınıflandırılması hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ14 | Bahçe bitkilerinde derim ve derim sonrası fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bahçe bitkilerinin tanımlanması ve sınıflandırılması | Bahçe Bitkileri kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bahçe bitkilerinde yetiştiricilik sistemleri 1 | Bahçe Bitkileri kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Bahçe bitkilerinde yetiştiricilik sistemleri 2 | Bahçe Bitkileri kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Bahçe bitkilerinde çoğaltma yöntemleri | Bahçe Bitkileri kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Bahçe bitkilerinde sulama yöntemleri | Bahçe Bitkileri kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Bahçe bitkilerinde gübreleme yöntemleri | Bahçe Bitkileri kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Bahçe bitkilerinde hastalık ve zararlılarla mücadele yöntemleri | Bahçe Bitkileri kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Konu ile ilgili ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bahçe bitkilerinde çiçeklenme biyolojisi | Bahçe Bitkileri kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Bahçe bitkilerinde budama yöntemleri | Bahçe Bitkileri kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Bahçe bitkilerinin sınflaması | Bahçe Bitkileri kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Sebze türlerinin sınıflaması 1 | Bahçe Bitkileri kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Sebze türlerinin sınıflaması 2 | Bahçe Bitkileri kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Süs bitkilerinin sınıflandırılması | Bahçe Bitkileri kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Bahçe bitkilerinde derim ve derim sonrası fizyolojisi | Bahçe Bitkileri kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |