Genel Bilgi
Kod | ZTP218 |
Ad | Hayvancılıkta Mekanizasyon |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SAİT MUHARREM SAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. ÇAĞDAŞ CİVELEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, hayvansal üretimde kullanılan makine ve sistemlerin (Kaba ve karma yem eldesinde kullanılan makine ve sistemler, süt sağım sistemleri, barınak temizleme sistemleri, hayvan sulukları, yemleme ve yem dağıtma sistemleri civciv üretiminde kullanılan kuluçka ve ana makinelerin) yapısal ve işlevsel özellikleri hakkında bilgiler edinmektir.
Dersin İçeriği
Kaba yem eldesinde kullanılan alet-makineler (Ot biçme makineleri, ot ezme makineleri, ot tırmıkları, ot taşıma arabaları, balya makineleri, balya toplama ve taşıma makineleri, silaj makineleri, silo doldurma ve boşaltma sistemleri), karma yem üretimi ve bu amaçla kullanılan sistemler (Depolama, dozajlama, kırma öğütme, karıştırma, peletleme, ambalajlama ve ulaştırma sistemleri), barınak temizleme (Gübre küreme) sistemleri, süt sağım sistemleri ve sağım salonları, yem dağıtma ve sulama sistemleri, yuluçka makineleri.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
İlgili ders notları ve kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ot biçme makineleri, ot ezme makineleri, ot tırmıkları, balya makineleri, balya toplama ve taşıma makineleri, silaj makineleri, silaj taşıma araçları, silo doldurma ve boşaltma sistemlerinin yapısal ve işlevsel özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Karma yem üretim fabrikalarında kullanılan depolama, kırma-öğütme, karıştırma, peletleme ve ambalajlama düzenlerinin yapısal ve işlevsel özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Süt sağım makinelerinin yapısal ve işlevsel özellikleri ile sağım salonlarını öğrenir. |
ÖÇ04 | Hayvan barınaklarında biriken gübrelerin kürenmesinde kullanılan sistemlerini öğrenir. |
ÖÇ05 | Yem dağıtım sistemleri, hayvan sulukları ve kuluçka makinelerinin yapısal ve işlevsel özelliklerinini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hayvansal üretimde mekanizasyonun tanımı, önemi ve bu kapsamda incelenen konular hakkında genel bilgiler. | Önerilen kitaplardan konu hakkında bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kaba yem eldesinde mekanizasyon (Ot biçme makineleri, ot ezme makineleri, namlu hasat makinelerinin yapısal ve işlevsel özellikleri). 1 | Önerilen kitaplardan konu hakkında bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kaba yem eldesinde ekanizasyon (Ot tırmıkları, balya makineleri, balya toplama ve taşıma makinelerinin yapısal ve işlevsel özellikleri). | Önerilen kitaplardan konu hakkında bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | UGULAMA (Kaba yem eldesinde kullanılan ve ilk iki hafta içerisinde anlatılan makinelerle atölye ve arazi koşullarında uygulamalar). | Önceki konuları tekrarlama. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
5 | Kaba yem eldesinde mekanizasyon (Silaj makineleri, silo doldurma ve boşaltma düzenlerinin yapısal ve işlevsel özellikleri). 1 | Önerilen kitaplardan konu hakkında bilgi edinme . | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kaba yem eldesinde mekanizasyon (Silaj makineleri, silo doldurma ve boşaltma düzenlerinin yapısal ve işlevsel özellikleri). | Önerilen kitaplardan konu hakkında bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | UGULAMA (Silaj makinelerinden atölye ve işletmemizde bulunanlarla atölye ve arazi koşullarında uygulamalar). | Önceki konuları tekrarlama. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Önerilen kitaplardan konular hakkında bilgi edinme. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Karma yem üretim tekniği (Karma yem üretim fabrikalarında kullanılan depolama, kırma-öğütme, karıştırma, peletleme ve ambalajlama düzenlerinin yapısal ve işlevsel özellikleri). | Önerilen kitaplardan konu hakkında bilgi edinme . | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Karma yem üretim tekniği (Karma yem üretim fabrikalarında kullanılan ulaştırma düzenleri). | Önerilen kitaplardan konu hakkında bilgi edinme . | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | UYGULAMA (Bölgedeki bir karma yem üretim fabrikasına gidilerek fabrikadaki işlemler hakkında bilgi edinme). | Önceki konuları tekrarlama. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
12 | Süt sağım makinelerinin yapısal ve işlevsel özellikleri, sağım salonları. | Önerilen kitaplardan konu hakkında bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | UYGULAMA (Üniversitemiz araştırma-uygulama çiftliğindeki inek sağım sistemini ziyaret ederek sağım izlenecek). | Önceki konuları tekrarlama. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
14 | Barınak temizleme düzenleri (Hayvan barınaklarında biriken gübre ve altlığın temizlenmesinde kullanılan sistemlerin yapısal ve işlevsel özellikleri). | Önerilen kitaplardan konu hakkında bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yem dağıtım sistemleri, hayvan sulukları ve kuluçka makinelerinin yapısal ve işlevsel özellikleri. | Önerilen kitaplardan konu hakkında bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kitaplardan konular hakkında bilgi edinme. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kitaplardan konular hakkında bilgi edinme. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |