Genel Bilgi
Kod | ZTP244 |
Ad | Tarım Tarihi ve Deontolojisi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN GÖKÇE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN GÖKÇE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Zootekni Bölümünde okuyan öğrencilerin ziraat mühendisliği eğitimi ve tarım tarihi hakkında bilgi verilmesi, üniversiteli ve meslek mensubu olma bilincini ve duygusunun geliştirilmesinin sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği
arım toplumu ve üretim ilişkileri, hayvansal üretim, tarım ve sanayi ilişkileri, sanayi toplumu ve zirai üretimin yükselen değerleri, tarım bilimlerinin gelişme süreci, Türkiye’de Tarımsal Eğitim, Ziraat Mühendisliği Eğitimi Mesleki Yetki ve sorumlulukların canlandırılması, temel etik duruş ve yaklaşımlar hakkında bilgilendirmeler yapılması.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Tarım Tarihi ve Deontolojisi. Ahmet Özçelik, 2014.
Notlar
Öğretim üyesi ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarımın stratejik öneminin kavranması |
ÖÇ02 | İlk uygarlıklardan günümüze tarım sektörünün geçirdiği değişimi tartışır. |
ÖÇ03 | Geleceğin mesleği olan tarımın geçmişte geçirdiği evrelerin anlaşılması |
ÖÇ04 | Ziraat mühendislerinin yasal sorumlulukları, hakları ve uymaları gereken etik kuralları belirtir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarımın Önemi | gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tarihi Evreler ve Çiftçiliğin Gelişimi | gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Eski uygarlıklarda tarım | gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Selçuklu imparatorluğunda tarım | gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Osmanlı imparatorluğunda tarım | gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sanayi devriminin tarıma etkileri | gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Cumhuriyet döneminde tarım | gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Ziraat mühendisliği tanımı ve kapsamı | gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Ziraat mühendisliği meslek örgütleri. | gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Etik kavramı | gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Etik tarihi | gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İş ve meslek etiği | gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Tarım etiğinin önemini artıran değişimler | gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Tarım etiğinin önemini artıran değişimler 2 | gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 14 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |