ZTP317 Hayvansal Üretimde Beslemenin Önemi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZTP317
Ad Hayvansal Üretimde Beslemenin Önemi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HASAN RÜŞTÜ KUTLU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HASAN RÜŞTÜ KUTLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Besin maddelerinin hayvan beslemedeki ve hayvansal üretimdeki yeri ve önemini

Dersin İçeriği

Temel Besin Maddeleri ve Hayvansal Üretimde Önemi

Dersin Ön Koşulu

Dersi almak için herhangi bir ön koşul aranmamaktadır.

Kaynaklar

Genel hayvan besleme, yemler

Notlar

hayvan besleme ve yemlerle ilgili tüm kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Besleme bilimi ve hayvan beslemenin genel ilkeleri
ÖÇ02 Hayvan vücudunun yapısı ve Temel besin maddelerini öğrenir.
ÖÇ03 Bu derste öğrenciler Besleme-et verimi, süt verimi,yumurta verimi ilişkisi
ÖÇ04 Besleme-hayvansal lif ve ürün kalitesi hakkında bilgi öğrenir.
ÖÇ05 Besleme-üreme ve sağlık ilişkisi
ÖÇ06 Besleme-hayvan refahı-çevre
ÖÇ07 Bu derste öğrenciler Besleme-çiftlik ekonomisi,tüketici sağlığı,toplum geleceği ilişkisini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Besleme bilimi ve hayvan beslemenin genel ilkeleri Kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Hayvan vücudunun yapısı Kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Temel besin maddeleri Kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Besleme-et verimi Kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Besleme-süt verimi Kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Besleme-yumurta verimi Kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Besleme-hayvansal lif Kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Besleme-ürün kalitesi Kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Besleme-üreme ilişkisi Kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Besleme-sağlık İlişkisi Kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Besleme-hayvan refahı-çevre Kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Besleme-çiftlik ekonomisi Kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Besleme-tüketici sağlığı Kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Besleme-toplum Geleceği Kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.05.2023 10:06