Genel Bilgi
Kod | ZTP372 |
Ad | Hayvan Davranışları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERAP GÖNCÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SERAP GÖNCÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Zootekni bölümü lisans öğrencilerinin, hayvan davranışları kavram ve bilgilerini alarak, hayvanın birbrileri ile ilişkilerini ve bunların maniplasyonları konusunda bilgileri kullanarak teorik ve uygulamalı hayvancılık bilgi ve bilincini geliştirerek işletmelerde uygulamaları ile verimliliğe katkı sağlamak
Dersin İçeriği
hayvan davranışları kavram ve bilgilerini alarak, hayvanın birbrileri ile ilişkilerini ve bunların maniplasyonları konusunda bilgileri kullanarak teorik ve uygulamalı hayvancılık bilgi ve bilincini geliştirerek işletmelerde uygulamaları ile verimliliğe katkı sağlamak
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
hocanın notları
Notlar
başka kaynak yoktur
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alternatif üretim sistemleri hakkında bilgiye sahiptir |
ÖÇ02 | etiyolojiyi bilir ve davranış-çevre etkilenimlerini bilir |
ÖÇ03 | hayvan davranışlarının yorumlamasını yapar |
ÖÇ04 | maternal davranışları takip eder, yorumlar |
ÖÇ05 | çevre nedir, çevre faktörleri arasındaki interaksiyon |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Davranış nedir, | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | çevre nedir, çevre faktörleri arasındaki interaksiyon | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Motivasyonel sistemler | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Hayvanların ihtiyaçları ve istekleri | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Hayvan refahı | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Maternal davranışlar | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Üreme davranışları | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Beslenme davranışları | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Mera davranışları | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Motivasyona etki eden iç ve dış stimülatörler, | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Davranış izleme | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Temizlenme davranışları | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İşletme ziyareti | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Davranış paternleri | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |