Genel Bilgi
| Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ | 
| OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
| Kod | OMZ211 | 
| Ad | Sayısal Analiz | 
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Yarıyıl | 3. Yarıyıl | 
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 4 AKTS | 
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Etiket | Z Zorunlu | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZEYNEP ÖZKURT | 
| Dersin Öğretim Elemanı | Prof. Dr. ZEYNEP ÖZKURT
                                                    (Güz)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.) | 
Dersin Amacı / Hedefi
Sayısal yöntemlerin dili, mantığı ve mühendislik biliminde matematiksel işlemlerinin tanıtılması, birçok bilim, endüstri ve mühendislik problemine sayısal yöntemlerin uygulamasının sağlanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Sayısal yöntemlere giriş; Sayısal analizde hata kavramı; Lineer olmayan denklem sistemlerinin çözüm yöntemleri; Lineer denklem sistemlerinin çözüm yöntemleri; Özdeğer problemlerinin çözüm yöntemleri; Yaklaşık metodlar; interpolasyon; Sayısal integral; Sayısal Türev
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Richard L. Burden, J. Douglas Faires (2000). Numerical Analysis, Brooks Cole; 7th edition.
Notlar
Behiç Çağal (1989), Sayısal Analiz, Seç Yayın Dağıtım, İstanbul.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Sayısal yöntemlerin temel mantığını tanımlar. | 
| ÖÇ02 | Elde edilen bilgi ile mühendislik problemi çözebilme yeteneği gösterebilme yeteneği kazanır. | 
| ÖÇ03 | Özel bir problem durumunun çözümü için gereken uygun sayısal yöntemi seçerek uygular. | 
| ÖÇ04 | Lineer denklem takımlarını analiz eder. | 
| ÖÇ05 | Sayısal türev ve sayısal integrali hesaplama yeteneği kazanır. | 
| ÖÇ06 | Diferansiyel denklerin sayısal çözümlerini gerçekleştirir. | 
| ÖÇ07 | İnterpolasyon yapabilme yeteneği kazanır. | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Otomotiv Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinebilme. | 3 | 
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Otomotiv Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme. | 5 | 
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği ve teknolojisindeki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 3 | 
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama. | 3 | 
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Otomotiv Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda hem bireysel hem de ekip halinde etkin biçimde çalışabilme. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Otomotiv Mühendisliği alanında yenilikçi fikirler üretip projelendirerek proje süreçlerini takip edebilme. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanabilme. | 1 | 
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Otomotiv Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilme ve kendini sürekli yenileyebilme. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği alanında en az bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilme; Otomotiv Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verebilme ve alabilme. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, Otomotiv Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinebilme. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Otomotiv Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinme; Otomotiv Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanma. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinme; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinebilme. | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Giriş, Sayısal Analizde Hata Kavramı | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 2 | Lineer olmayan denklem sistemi, Kök bulma | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 3 | İkiye Bölme Metodu, Newton Raphson Metodu | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 4 | Secant Metodu, Lineer denklem sistemlerinin çözümü, Direkt metodlar | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 5 | Gauss Eliminasyon metodu | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 6 | LU metodu | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme | 
| 7 | Özdeğer Problemleri, Analitik metot ile çözüm | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme | 
| 8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
| 9 | En büyük özdeğer için Kuvvet metodu, En küçük özdeğerler için Kuvvet metodu | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme | 
| 10 | Interpolasyon | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 11 | Interpolasyon Polinomları | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 12 | Sayısal İntegral, Trapez ve Simpson metot | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 13 | Guss Quadrature formülleri | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 14 | Sayısal Türev | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme | 
| 15 | Diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme | 
| 16 | Alıştırmalar | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||