Genel Bilgi
Kod | ZTP495 |
Ad | Hayvansal Lif Üretimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OSMAN TORUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OSMAN TORUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Lifl çeşitleri, liflerin kullanım alanları, liflerin oluşumu ve yapısı gibi konularda sahibi olması dersin temel amacıdır.
Dersin İçeriği
Derinin yapısı ve lif oluşumu, Foliküllerin oluşumu (primer ve sekonder foliküller), Yapağının morfolojik ve fizyolojik yapısı, Hayvansal lifler vb.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ilgili literatür
Notlar
uygulama
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Derinin yapısı ve lif oluşumu hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ02 | Foliküllerin oluşumu (primer ve sekonder foliküller) hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ03 | Yapağının morfolojik ve fizyolojik yapısı hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ04 | Hayvansal lifler hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ05 | Yapağı üretimi hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ06 | Kırkım hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ07 | Liflerin oluşumu hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ08 | Sortiman tayini hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ09 | Sentetik lifler hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ10 | Yünlü dokuma sanayi hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ11 | Türkiye yapağı üretimi ve ihtiyacı hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ12 | Yapağının moleküler ve kimyasal yapısı hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ13 | Yünlerin pazarlanması hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ14 | Düşük kaliteli yapağılar ve hastalıklar hakkında bilgi sahibi olma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derinin yapısı ve lif oluşumu | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Foliküllerin oluşumu (primer ve sekonder foliküller) | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yapağının morfolojik ve fizyolojik yapısı | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Hayvansal lifler | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Yapağı üretimi | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kırkım | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Liflerin oluşumu | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Performans değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Sortiman tayini | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Sentetik lifler | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yünlü dokuma sanayi | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Türkiye yapağı üretimi ve ihtiyacı | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Yapağının moleküler ve kimyasal yapısı | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Yünlerin pazarlanması | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Düşük kaliteli yapağılar ve hastlıklar | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |