Genel Bilgi
| Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
| İÇ MİMARLIK PR. | |
| Kod | IMS211 |
| Ad | Uygarlık Tarihi |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tarih Öncesi Dönemlerde ve İlk Çağ Uygarlıklarında oluşturulan sanatların toplumsal, düşünsel, siyasal, ekonomik ve coğrafi boyutlardaki oluşumunu ve değişimini kavratma amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Tarih Öncesi Sanatlarıı; Paleolitik Dönem, Mezolitik Dönem ve Neolitik Dönem Sanatları, İlkçağ Sanatlarıı; Mezopotamya (Sümer, Akad, Babil, Asur), Mısır, Ege ( Girit, Miken), Anadolu (Hititler, Frigler Urartular), Yunan, Etrüsk ve Roma Sanatları
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Uygarlık Tarihi - Server Tanilli , Uygarlık Tarihi Ivar Lissner , Mimarlığın Öyküsü - Leland M. Roth
Notlar
Belgesel
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Sanatın ortaya çıkışını ve ilk araçlarını tanır. |
| ÖÇ02 | Sanat alanında tarihsel birikim oluşturur. |
| ÖÇ03 | İnsanın insanlaşma sürecinde sanatın işlevsel değerinin farkına varır. |
| ÖÇ04 | İlkçağda farklı coğrafyalarda kurulmuş olan her uygarlığın kendine özgü sanat üslubu oluşturduğunu ayırt eder. |
| ÖÇ05 | Toplumsal kurumların değişimi sonucu sanatın da dönüştüğünün farkına varır. |
| ÖÇ06 | Sanat Tarihi eğitiminin günümüz sanatını anlamak, değerlendirmek ve eleştirel bakış geliştirebilmek için gerekli olduğununun farkına varır. |
| ÖÇ07 | Sanat kültürü, sanatsal eleştiri, sanat etiği ve bilimi konularını açıklar. |
| ÖÇ08 | Tarih öncesi çağlardan modern döneme kadar olan süreçte var olmuş uygarlıkları listeler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 4 |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Ders içeriği, kaynaklar, yöntem ve temel kavramların tanımlanması (sanat ve sanat tarihi). | Dersle ilgili genel bilgi araştırması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Sanatın başlangıcı ve İlkel Dönem kültürü açısından işlevi: ilk araçlar, resim, heykel ve süsleme | Kaynak okuma, Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
| 3 | Mezolitik dönem topluluklarında (Yakındoğu ve Avrupa) sanat | Kaynak okuma, Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
| 4 | Neolitik dönem topluluklarında sanat: mimari, resim, heykel,seramik, süsleme | Kaynak okuma, Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
| 5 | Mezopotamya Uygarlıkları ve Sanatı: Sümer, Akad, Babil, Asur'da mimari, resim, heykel | Kaynak okuma, Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
| 6 | Mısır Uygarlığı ve Sanatı: Mimari, resim, heykel. | Kaynak okuma, Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
| 7 | Eski Anadolu Uygarlıkları: Kalkolitik Dönem, Eski Tunç Çağı, Asur Ticaret Kolonileri Dönemi | Kaynak okuma, Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
| 8 | Ara Sınav | Verilen konu ile ilgili rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Eski Anadolu Uygarlıkları: Hititler, Frigler ve Urartularda mimari, resim, heykel ve seramik. | Kaynak okuma, Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
| 10 | Ege Bölgesi Uygarlıkları: Girit ve Miken'de mimari, resim, heykel, seramik | Kaynak okuma, Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
| 11 | Eski Yunan Uygarlığı ve Sanatı: Kent Devletleri, mitoloji, felsefe ve sanat | Kaynak okuma, Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
| 12 | Devam: Eski Yunan Uygarlığı ve Sanatı: Mimari, heykel, seramik. | Kaynak okuma, Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
| 13 | Etrüsk Dönemi Sanatı: Mimari,resim,heykel. | Kaynak okuma, Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
| 14 | Eski Roma Uygarlığı ve Sanatı: Erken Roma, Roma Cumhuriyeti ve Roma İmparatorluğu. | Kaynak okuma, Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
| 15 | Devam: Eski Roma Uygarlığı ve Sanatı: Mimari, resim, heykel, küçük el sanatları. | Kaynak okuma, Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem içinde işlenen konuların tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem içinde işlenen konuların tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||