ZTP458 Sığır Besiciliği

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZTP458
Ad Sığır Besiciliği
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SERAP GÖNCÜ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SERAP GÖNCÜ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Zootekni bölümü lisans öğrencilerinin, büyükbaş hayvan yetiştiriciliğinde sığır besiciliği hakkında bilgi kazanımlarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Zootekni bölümü lisans öğrencilerinin, büyükbaş hayvan yetiştiriciliğinde sığır besiciliği hakkında bilgi kazanımlarını sağlamak sığır barınakları, sığır ırkları , ve kültür ve yerli sığır ırkları ile et üretimi, et kalitesi, et verim ve miktarını etkileyen faktörler ile pratik yetiştirme işlerine ait bilgileri bugünkü yetiştiricilik sistemlerinde kullanarak Türkiye tarımın geleceğinde önemli yer alan sığır yetiştiriciliği yapan işletmelerde uygulamalarına olanak sağlamak.

Dersin Ön Koşulu

Hayvancılıkla bir şekilde ilgili olmak be related to livestock in some way Hayvancılıkla bir şekilde ilgili olmak

Kaynaklar

GÖNCÜ S.2021. SIĞIRCILIK. Akademisyen, Ankara, 2020 GÖNCÜ S. 2018. Sığır davranışları ve sürü yönetimi, Akademsiyen, Ankara, 2018

Notlar

GÖNCÜ S.2021. SIĞIRCILIK. Akademisyen, Ankara, 2020


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Zootekni bölümü lisans öğrencilerinin, büyükbaş hayvan yetiştiriciliğinde sığır besiciliği, sığır besiciliğinde mevcut yetiştirme sistemlerine ait bilgileri sağlar
ÖÇ02 Zootekni bölümü lisans öğrencilerinin, besi sığırcılığında en çok tercih edilen ırkların öğrenmesini sağlar.
ÖÇ03 Zootekni bölümü lisans öğrencilerinin, sığır barınakları hakkında bilgi edinmesini sağlar.
ÖÇ04 Zootekni bölümü lisans öğrencilerinin, kültür ve yerli sığır ırklarına ait bilgileri öğrenmesini sağlar.
ÖÇ05 Zootekni bölümü lisans öğrencilerinin, besi kondisyon skorunun hesaplamayı öğrenmesini sağlar.
ÖÇ06 Zootekni bölümü lisans öğrencilerinin, sığırda tip puantaj sistemini öğrenmesini sağlar.
ÖÇ07 Zootekni bölümü lisans öğrencilerinin, büyükbaş hayvan yetiştiriciliğinde pratik yetiştirme işlerine ait bilgileri bugünkü yetiştiricilik sistemlerinde kullanarak işletmelerde uygulamalarına olanak sağlar
ÖÇ08 Zootekni bölümü lisans öğrencilerine sığır besisi avantajları hakkında bilgilendirme sağlar.
ÖÇ09 Zootekni bölümü lisans öğrencilerinin sığır eti üretim kaynaklarını öğrenmesini hedefler.
ÖÇ10 Zootekni bölümü lisans öğrencilerinin hayvana ait faktörlerin besiciliğe etkisini öğrenmesini hedefler.
ÖÇ11 Zootekni bölümü lisans öğrencilerine sığırlarda besi süresinin işletmeye olan maliyetini nasıl hesaplayacaklarını öğretir.
ÖÇ12 Zootekni bölümü lisans öğrencilerinin sığır besiciliğinde yetiştirme metotlarını öğretmeyi amaçlamaktadır.
ÖÇ13 Zootekni bölümü lisans öğrencilerine boğalarda seleksiyon ve indeks seçimini öğretmeyi hedeflemektedir.
ÖÇ14 Zootekni bölümü lisans öğrencilerinin beside alınması gereken koruyucu tedbirleri öğrenmelerini amaçlamaktadır.
ÖÇ15 Zootekni bölümü lisans öğrencilerine sığırlarda kesim olgunluğunun hesaplanmasının nasıl yapılacağını öğretmeyi amaçlamaktadır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sığır besiciliği, sığır besisinin avantajları, kırmızı et piyasasında durum, Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Sığır besiciliğinin genel ilkeleri, etçi ve sütçü tip et ırkları Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 besi nedir, besi ve büyüme konuları kondüsyon Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 hayvan materyali, besiye hayvan seçimi, besi performansı, ırkı, yaşı, cinsiyeti, vücut yapısı, canlı ağırlık artış hızı Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 besiyi etkileyen faktörler, ırkı, yaşı, cinsiyeti, vücut yapısı, canlı ağırlık artış hızı, yem ile ilgili faktörler, kaba-kesif yem oranı, yemlerin fiziksel özellikleri, su ihtiyacı Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 besi yöntemleri, besi süresi Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 besi kullanılan yemler ve besleme programı, yoğun (entansif) beslem, kısıtlı (ekstansif) besleme, örnek rasyonlar Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 besi çeşitleri Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 beside barınaklar, kapalı bağlı ahırlar, kapalı serbest ahırlar ve açık besi barınakları, yemlikler, suluk Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 besi sonu takdiri, besi sonu ağırlığının tespiti Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 karkas nedir kesim ve karkas değerlendirme Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 beside sık rastlanan hastalıklar, sürü sağlık koruma, Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 beside, bakım ve yönetim, numaralama, tartım ve gruplandırma, Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 tırnak uzamaları, karantina, ilaçlama, aşılamalar, dezenfeksiyon Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 konu tekrarı ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.05.2023 10:49