Genel Bilgi
Kod | ZTP412 |
Ad | Çiftlik Hayvanlarının Genetiği |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mervan BAYRAKTAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Mervan BAYRAKTAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çiftlik hayvanlarının ekonomik öneme sahip özelliklerinden daha etkili bir şekilde yararlanmak amacıyla, çiftlik hayvanlarının genetik yapısı konusunda bilgi ve beceriler kazanmak.
Dersin İçeriği
Çiftlik hayvanlarının genetiğine giriş, Kantitatif karakterler ve genetiği, Popülasyon genetiği, Çiftlik hayvanlarında genetik kusurlar, Moleküler genetiğin çiftlik hayvanlarında kullanımı
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
KLUG, William S., et al. Concepts of genetics. Pearson Education, Inc, 2003.
Notlar
KLUG, William S., et al. Concepts of genetics. Pearson Education, Inc, 2003.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çiftlik hayvanlarında genetiğin temel ilkelerini ve önemini bilir |
ÖÇ02 | Populasyon genetiğinin hayvan ıslahındaki rolünü ve ilkelerini bilir |
ÖÇ03 | Kantitatif karakterlerin hayvan ıslahındaki önemini bilir |
ÖÇ04 | Genetik bilgisini hayvan ıslahında kullanır |
ÖÇ05 | Moleküler teknikleri kullanarak damızlık hayvanları seçer |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, hayvansal üretimin önemi | Ders anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Hücre, kromozomlar ve gametler | Genetik kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Mendel genetiği-1 | Genetik kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Mendel genetiği-2 | Genetik kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Genler, yapısı ve fonksiyonları | Genetik kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Bağlantı, eşeyle ilgili özellikler | Genetik kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Olasılık ve genetik hipotez testleri | Genetik kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Genlere bağlı bozukluklar | Genetik kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kromozom bozuklukları | Genetik kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kantitatif karakterler ve genetiği-1 | Genetik kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kantitatif karakterler ve genetiği-2 | Genetik kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Çiftlik hayvanlarında moleküler genetik uygulamaları-1 | Ders anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Çiftlik hayvanlarında moleküler genetik uygulamaları-2 | Ders anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yarıyıl sonu sınavına hazırlık | Yarıyıl sonu sınavına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |