ZTP414 Keçi Eti ve Sütü Üretimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZTP414
Ad Keçi Eti ve Sütü Üretimi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NAZAN KOLUMAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. NAZAN KOLUMAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Keçi üretiminde rantabilitenin artırılması

Dersin İçeriği

keçiden elde edilen süt ve et üretimi ve bunun endüstride üretimin artırılması

Dersin Ön Koşulu

yoktur

Kaynaklar

Teacher's own lecture notes are used

Notlar

yoktur


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Keçicilik sektöründe süt üretimine yönelik bilgi düzeyi artırılır
ÖÇ02 Keçicilik sektöründe et üretimine yönelik bilgi düzeyi artırılır
ÖÇ03 Keçicilik sektöründe süt işlemeye yönelik bilgi düzeyi artırılır
ÖÇ04 Keçicilik sektöründe et işlemeye yönelik bilgi düzeyi artırılır
ÖÇ05 Keçi eti ve sütü üretiminde yenilikçi yaklaşımlar ele alınır
ÖÇ06 Dünyada sütçü keçi tipleri
ÖÇ07 Keçi sütünden üretilen ürünler
ÖÇ08 Dünyada ve Türkiye'de keçi yetiştiriciliğinin önemi
ÖÇ09 Keçi karkası değerlendirme
ÖÇ10 Karkas parçalama yöntemleri
ÖÇ11 Keçi et ve süt ürünlerinin ekonomisi
ÖÇ12 Türkiyede keçi yetiştiriciliği
ÖÇ13 Dünyada keçi yetiştiriciliği
ÖÇ14 Türkiyede sütçü keçi tipleri
ÖÇ15 Türkiyede etçi keçi tipleri


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel giriş Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Türkiyede keçi yetiştiriciliği Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Dünyada keçi yetiştiriciliği Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Türkiyede sütçü keçi tipleri Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Türkiyede etçi keçi tipleri Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Dünyada sütçü keçi tipleri Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Dünyada etçi keçi tipleri Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 Çiftlik ziyareti Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Keçi sütünden üretilen ürünler Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Keçi etinden üretilen ürünler Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Keçi karkası değerlendirme Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Karkas parçalama yöntemleri Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Et süt kurumu ziyareti Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Keçi et ve süt ürünlerinin ekonomisi Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.05.2023 10:49