Genel Bilgi
Kod | ZTP432 |
Ad | Karma Yem Teknolojisi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Harun KUTAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Harun KUTAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Karma yem üretimi ve teknolojisi hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriği
Karma yem üretimi, yem fabrikası, yem teknolojisi, yemlere uygulanan işlemler
Dersin Ön Koşulu
Lisans düzeyinde Yemler Bilgisi ve Yem Teknolojisi dersinden başarılı olmak
Kaynaklar
Yemler Bilgisi ve Yem Teknolojisi
Notlar
Feed Technology Minor
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yem, karma yem ve yemlerin sınıflandırılmasının hayvan beslemede önemini bilir |
ÖÇ02 | Yem fabrikası kurulumunda fizibilite hazırlar. |
ÖÇ03 | Yem fabrikasının amortisman ve karlılığını sağlar. |
ÖÇ04 | Karma yem üretimini gerçekleştirir. |
ÖÇ05 | Karma yem üretiminde optimizasyon ve risk yönetimini gerçekleştirir. |
ÖÇ06 | Karma yem üretiminde uygulanan teknolojik işlemleri bilir ve yeni teknikler geliştirir. |
ÖÇ07 | Karma yem üretiminde kalite kontrol ve yönetimini gerçekleştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yem ve karma yemin tanımı, yemlerin sınıflandırılması ve önemi | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dünyada ve Türkiye’de karma yem üretim değerleri, ülkemiz karma yem üretiminde tarihsel süreç | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Karma yem üretiminde kullanılan yem hammaddeleri; Ruminantlar | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Karma yem üretiminde kullanılan yem hammaddeleri; Kanatlılar | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yem katkı maddeleri | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yem fabrikasının kuruluş yeri, çalışma tekniği ve fabrikanın kısımları | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Karma yem üretiminde uygulanan teknolojik işlemler-1 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Kaynak tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Karma yem üretiminde uygulanan teknolojik işlemler-2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Yem hammaddeleri ve karma yemlerde kalite kontrol | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Yem hammaddelerinin kullanım sınırları | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yem hammaddelerinde bulunan anti-besinsel maddeler | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Karma yem ve yem hammaddelerinin muhafazası | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yemlerde bulaşıklık ve sanitasyon | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yem Kanunu ve yasal mevzuatlar | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |