Genel Bilgi
| Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
| İÇ MİMARLIK PR. | |
| Kod | ICM302 |
| Ad | İç Mimari Proje 4 |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-4 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 7 AKTS |
| Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öznur YELEKÇİ (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Konsept oluşturma ve iç mekan tasarımı yapabilme becerisi amaçlanmaktadır. Bir mekanın yeni bir işlev doğrultusunda yeniden tasarlanması.
Dersin İçeriği
Mobilya-mealzeme-renk-doku ilişkisi. İç mekan tasarım elemanlarının analizi.
Dersin Ön Koşulu
ICM301 İç Mimari Proje 3
Kaynaklar
Francis D.K.Ching,Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen, Yem Yayın, 2011, Brooker, G. Stone, S., İç Mekan Tasarımı Nedir, Yapı Endüstri Merkezi
Notlar
İnternet kaynakları ve kişisel arşiv.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | İç mekan tasarım konseptini ifade eder. |
| ÖÇ02 | Bir mekanı yeni bir işlev doğrultusunda tasarlar. |
| ÖÇ03 | Proje konusunun gerektirdiği verileri saptar ve düzenler. |
| ÖÇ04 | İç mekan tasarımınında Renk-malzeme ve doku kararlarını ifade eder. |
| ÖÇ05 | Tasarımın görünür veya görünmez elemanlarını düzenler. |
| ÖÇ06 | Güncel ve geleceğe dair çözümler önerir. |
| ÖÇ07 | İç mekan tasarımına etken faktörleri analiz eder. |
| ÖÇ08 | İç mekan tasarım sürecini eskizlerle ifade eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | 5 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | 5 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 5 |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | 4 |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi.Dönem proje konusunun verilmesi | Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
| 2 | Araştırma sunumlarının değerlendirilmesi. | Çalışma konusuna örnek Projeler hakkında araştırma, İhtiyaç Listesi alternatifleri geliştirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Kavramsal yaklaşımın ve tasarım fikrinin belirlenmesi. | Çalışma konusuna örnek Projeler hakkında araştırma, İhtiyaç Listesi alternatifleri geliştirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 4 | Proje konseptinin belirlenmesi. | Mekan Organizasyon etüdlerinin yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | İç mimari proje jüri değerlendirme 1 | İç Mimari proje sunumu hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
| 6 | 1/50 ölçeğinde proje kritikleri. | İç Mimari tasarım için öneriler geliştirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | 1/20 ölçeğinde proje kritikleri. | İç Mimari tasarım için öneriler geliştirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | İç Mimari Proje Jüri Değerlendirme 2 | İç mimari proje sunum hazırlığı. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
| 9 | 1/20 ölçeğinde projenin işlev kritikleri. | İç Mekan etüdleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 | 1/20 ölçeğinde projenin malzeme kritikleri. | İç Mekan etüdleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | 1/10 ölçeğinde projenin işlev kritikleri. | İç Mekan etüdleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | İç mimari proje jüri değerlendirmesi 3 | İç Mimari proje sunumu hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 13 | 1/20 ölçeğinde projenin renk kritikleri. | İç Mekan etüdleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | 1/20 ölçeğinde projenin doku kritikleri. | İç Mekan etüdleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | Sunuş tekniklerinin tartışılması, stüdyo kritikleri. | İç Mekan etüdleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İç mimari projenin sunum hazırlığı. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İç mimari projenin sunum hazırlığı. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 0 | 0 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 100 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 21 | 21 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 42 | 42 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 175 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,00 | ||
| AKTS | 7 AKTS | ||