MD0068 Bazı Madencilik Problemlerinin Optimizasyonu

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MD0068
Ad Bazı Madencilik Problemlerinin Optimizasyonu
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AHMET DAĞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Optimizasyon ve teknikleri hakkında yeterli bilgiyi vermek, bazı madencilik problemleri optimizasyonunu öğretmektir.

Dersin İçeriği

Optimizasyon ve kavramları, optimizasyon teknikleri, dinamik programlama tekniği, işletme yöntemi seçimi, optimum nihai açık işletme sınırının belirlenmesi, taşıma yolu optimizasyonu, optimum sınır tenör ve üretim miktarının belirlenmesi, optimum kazı planlaması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ahmet Dağ, Ders Notları (Basılmamış)

Notlar

DAĞ, A, 1997. Döner Kepçeli Ekskavatör Açık İşletme Yönteminde Bilgisayar Destekli Üretim Planlaması: Afşin-Elbistan Linyit İşletmesi Çöllolar Sahasına Uygulanması. Çukurova Üniv., Fen Bil. Ens., Doktora Tezi, Adana, s.184.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Optimizasyon ve kavramlarını bilir.
ÖÇ02 Optimizasyon tekniklerini bilir.
ÖÇ03 Optimum işletme yöntemi seçimi konusunu bilir.
ÖÇ04 Açık işletme sınırını belirler.
ÖÇ05 Nakliye yolunu planlar.
ÖÇ06 Sınır tenör ve üretim miktarının belirler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Optimizasyon ve kavramları Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Optimizasyon teknikleri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Dinamik programlama tekniği Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Dinamik programlama tekniği uygulama Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 İşletme yöntemi seçimi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 İşletme yöntemi seçim uygulaması Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Optimum nihai açık işletme sınırının belirlenmesi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Optimum nihai açık işletme sınırının belirlenmesi uygulamaları Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Taşıma yolu optimizasyonu Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Taşıma yolu optimizasyon uygulamaları Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Optimum Sınır tenör ve üretim miktarının belirlenmesi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Optimum Sınır tenör ve üretim miktarının belirlenmesi uygulamaları Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Optimum kazı planlaması Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Optimum kazı planlama uygulamaları Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.05.2023 11:20