MD049 Madenciler İçin Sistematik Mineraloji

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MD049
Ad Madenciler İçin Sistematik Mineraloji
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NİL YAPICI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Fiziksel özellikler, optik özellikler kapsamında ileri düzeyde kavram ve prensiplerin kristalografisi, kristal kimyası, mineralojisi ve mineral kimyasına hakim olmalarını sağlamak.

Dersin İçeriği

Tüm kayaç ve cevher mineral içeriklerinin detay bilgileri verilir

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Yeniyol, 2009, Mineraloji. Karakaş, Z., 2009, Mineraloji ve petrografi ders notu, Ankara Üniversitesi, 40s.

Notlar

Erkan Y., 1998, Metamorfik Petrografi, Hacettepe Üniversitesi Yayını Yayın No:28, 204s. Erkan,Y., 1998, Sedimanter petrografi, Hacettepe Üniversitesi Mühendislik Fakültesi. Yayın No.44. Hall A., 1988, Igneous Petrology, English language Book Society/ Longman, 573p.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Cevher mineralojisi hakkında detay bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Kayaç yapıları, dokuları ve mineral içeriklerini bilir
ÖÇ03 Öğrenciye mineral kimyası hakkında ileri derecede bilgi vererek bu bilgileri maden işletme vd konularda kullanma becerisine sahip kılar.
ÖÇ04 Madencilikte mineralojinin önemini kavrar
ÖÇ05 Minerallaein optik özelliklerini bilir.
ÖÇ06 Mineralleri mikroskopta tayin edebilir
ÖÇ07 Mineraller ve insan sağlığı arasındaki ilişkiyi değerlendirir
ÖÇ08 Kanserojen doğal mineralleri bilir
ÖÇ09 Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır.
ÖÇ10 Maden ve taş işletmeciliğinin çevre ve halk sağlığına etkisini öğrenir.
ÖÇ11 Kayaç mineralleri ve cevher mineralleri hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ12 Jeolojik risk etmenlerini bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mineralin tanımı, Mineralojinin Tarihi Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Kristalografi: Dış Form Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Kristalografi: İç Düzen Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Kristal Kimyası Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Fiziksel Özellikler Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 Minerallerin Optik Özellikleri Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Mineral Toplulukları Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
9 Doğal Elementler Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
10 Karbonatlar, Nitratlar ve Boratlar Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Oksitler, Hidroksitler Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Sülfatlar ve Kromatlar Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Volframatlar ve Molibdatlar Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Fosfatlar, Arsenatlar ve Vanadatlar Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Silikatlar Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2023 11:19