Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ | 
| MADEN MÜHENDİSLİĞİ (YL) | |
| Kod | MD010 | 
| Ad | İnce Tane Zenginleştirme Yöntemleri | 
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Dönem | Bahar | 
| Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 6 AKTS | 
| Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OKTAY BAYAT | 
| Dersin Öğretim Elemanı | 
                                             Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. 
                                             | 
                                
Dersin Amacı / Hedefi
İNCE TANE ZENGİNLEŞTİRME YÖNTEMLERİ ÖĞRETİLECEKTİR
Dersin İçeriği
CEVHER HAZIRLAMA İŞLEMLERİNDE İNCE TANE ZENGİNLEŞTİRME VE UYGULAMALARI
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
SME Mineral Processing Handbook, N.L. Weiss, vol. 1-2, 1985.; Wills' Mineral Processing Technology: An Introduction to the Practical Aspectsof Ore Treatment and Mineral Recovery, Eighth Edition, Barry A. Wills, Elsevier, 2016.
Notlar
ELSEVIER E-BOOKS
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | İnce tane nedir, karakterizasyonu hakkında bilgi edinir. | 
| ÖÇ02 | Zenginleştirme teknikleri NELERDİR. HANGİ ALANLARDA KULLANILIR. | 
| ÖÇ03 | Uzaklaştırma teknikleri NASIL ENDUSTRIDE UYGULANIR. BUNLARIN MADENCILIKTE ÖRNEKLENMESİ | 
| ÖÇ04 | Endüstriyel uygulamalar, ülkemizdeki tesisler | 
| ÖÇ05 | İnce boyutlu endüstriyel hammaddelerin zenginleştirlmesi hakkında bilgi edinir. | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 2 | 
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | 5 | 
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. | 2 | 
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 2 | 
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur. | 4 | 
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | 3 | 
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 2 | 
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. | 1 | 
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır. | 4 | 
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. | 3 | 
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır. | 4 | 
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır. | 5 | 
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. | 3 | 
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur. | 2 | 
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır. | 3 | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | İnce tane nedir | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 2 | Gelecek tahmini | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 3 | Fiziksel özellikler | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 4 | FİZİKO-Fiziksel özellikler | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 5 | Kimyasal özellikler | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma  | 
                                
| 6 | Kristal oluşumu | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap  | 
                                
| 7 | Mikro öğütme | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
| 9 | Yüzey kimyası | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım  | 
                                
| 10 | Flotasyon | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 11 | Flokülasyon | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 12 | Kimyasal çözündürme | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 13 | Atık değerlendirme | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 14 | METAL MADENİ ARtık değerlendirme | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma  | 
                                
| 15 | CU-PB-ZN SANAYİ Atık değerlendirme | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav  | 
                                
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev  | 
                                
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||