ECS307 Yazılı ve Sözlü İletişim Teknikleri

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECS307
Ad Yazılı ve Sözlü İletişim Teknikleri
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. ENGİN ÇELEBİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders öğrencilere dilin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle göstermeyi; onlara duygularını, düşüncelerini, tasarladıklarını, izlenimlerini, gözlemlerini, yaşantılarını söz ve yazıyla doğru ve etkili olarak anlatma becerisi ve alışkanlığı kazandırmayı; onların yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla kelime hazinelerini geliştirmeyi; okudukları metinleri ya da dinledikleri programları doğru olarak anlayabilme kurallarını öğretmeyi; kişiler ve kitleler arasındaki iletişimin temeli olan dil becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.

Dersin İçeriği

Bu derste, öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim araçlarının etkili ve doğru şekilde kullanması üzerinde durulacaktır. Derste anlama, anlatma, okuma ve yazma etkinliği üzerine çalışma yapılacak, hazırlıklı konuşma türleri(panel, sempozyum, konferans vb.) tanıtılacak, öğrenci; beden dilini kullanma, vurgu ve tonlamaya özen gösterme, sunum yapma teknikleri gibi konularda donanımlı bir hale getirilecektir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

GENEL İLETİŞİM BİLGİLERİ PERSPEKTİFİNDEN HASTA-ECZACI İLETİŞİMİ Eczacılar İçin İletişim Becerileri

Notlar

Eczacılıkta İletişimin Rolü


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sözlü ve yazılı iletişim kanalları ile gerçekleşen iletişim süreçlerinin ayırt edici özelliklerini belirler.
ÖÇ02 Sözlü iletişim tekniklerinin işleyişini kavramsal düzeyde açıklayabilme ve uygulama becerisi sergiler.
ÖÇ03 Kullanıldığı farklı toplumsal bağlamlar içerisinde, dilin yerine getirdiği iletişimsel işlevleri belirler; sözeylem türlerini ayırt eder.
ÖÇ04 Amaç, hedef, kitle,iletişim ortamı vb. bağlamsal değişkenlere uygun olarak sözlü ve yazılı metinler üretir.
ÖÇ05 Betimleme, sınıflandırma, karşılaştırma, neden-sonuç ilişkisi gibi yazma tekniklerini amacına uygun olarak kullanarak sözlü ve yazılı metin üretir.
ÖÇ06 Yaratıcı yazma tekniklerini kullanarak sözel metin üretir.
ÖÇ07 Okuduğu düşünsel metinleri yorumlar ve üzerinde grup tartışmaları yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş, Dil ve İletişim, Sözel, Sözdışı ve Söz üstü ögeler, Sözlü/Yazılı İletişim Farklılıkları Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Retorik Tartışmaları I: Aristotales ve Poetika Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Retorik Tartışmaları II: Aristotales ve Poetika Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Yazı Üzerine Tartışmalar I: Yazı Nedir Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Yazı Üzerine Tartışmalar II: Söylem, Yazı ve Anlatı Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Yazı Üzerine Tartışmalar III: Yazı ve Yapısalcılık Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Yazı Üzerine Tartışmalar IV: Anlatıların Yapısal Çözümlemesi Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Roman Üzerine Tartışmaları I Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Roman Üzerine Tartışmaları II Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Yazar Üzerine Tartışmalar I: Yazar Nedir Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Yazar Üzerine Tartışmalar II: Yazarın Ölümü Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Söz ve Yazın Tartışmaları I: Sözlü Kültür ve Bellek Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Söz ve Yazın Tartışmaları II: Yazılı Kültür ve Yazılı Bellek Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Yeni Sözler, Yeni Mecralar ve Yeni Kültürler Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.05.2023 12:09