BUSZ311 Marketing Management

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BUSZ311
Ad Marketing Management
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DENİZ ZEREN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. DENİZ ZEREN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, öğrencilere pazarlama yönetimi faaliyetlerinin iş dünyasında etkin bir şekilde gerçekleştirilmesi kabiliyetini kazandırmaktır.Öğrencilerin pazarlama bilgi ve becerilerini geliştirmek ve karşılaşılan pazarlama fırsat ve problemlerini değerlendirerek en uygun pazarlama kararlarını almalarında yol göstermektir.

Dersin İçeriği

Bu ders pazar bölümleme ve hedefleme, ürün geliştirme, ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Principles and Practice of Marketing, David Jobber,6th Edition, McGraw Hill

Notlar

Marketing Management: Global Edition Philip Kotler, Kevin Lane Keller 2015 Pearson


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İşletmede ve toplumda pazarlamanın rolünü analiz eder
ÖÇ02 Pazarlama karması unsurlarını (ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma) ifade eder ve kullanır
ÖÇ03 Analitik, iletişim ve sunum becerilerini kullanır
ÖÇ04 Temel düzeyde startejik pazarlama planı geliştirir
ÖÇ05 Bütünleşik pazarlama yaklaşımını uygulayabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme ile ilgili kavramları ve birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini açıklama 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklama
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklama 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklama
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulama 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirme 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanma
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanma
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde etkin biçimde çalışma 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri etkin biçimde sunma 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Elde ettiği bilgileri ve yorumlarını yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulayarak, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri uygulama 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İşletmeci bakış açısıyla toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlama 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ürün kavramına giriş İlgili bölümleri okumak
2 Ürün kavramı - İlgili bölümleri okumak
3 Pazarlama Kanalları ve Dağıtım I İlgili bölümleri okumak
4 Pazarlama Kanalları ve Dağıtım İlgili bölümleri okumak
5 Tutundurma (Promosyon) İlgili bölümleri okumak
6 Reklam ve Halkla İlişkiler İlgili bölümleri okumak
7 Satış Geliştirme ve Kişisel Satış İlgili bölümleri okumak
8 Ara Sınav Sınava hazırlık
9 Fiyatlama İlgili bölümleri okumak
10 İnternette Pazarlama İlgili bölümleri okumak
11 Hizmet ve Kar Amacı Gütmeyen Örgüt Pazarlaması I İlgili bölümleri okumak
12 Hizmet ve Kar Amacı Gütmeyen Örgüt Pazarlaması İlgili bölümleri okumak
13 Küresel Pazarlama İlgili bölümleri okumak
14 Etik ve Sosyal Sorumluluk İlgili bölümleri okumak
15 Proje Sunumları Sunuma hazırlık
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.09.2023 04:11