ISLZ310 Pazarlama Araştırması

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ISLZ310
Ad Pazarlama Araştırması
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FATMA DEMİRCİ OREL
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. FATMA DEMİRCİ OREL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile, pazarlama sorunlarının net olarak tanımlanabilmesi, soruna uygun araştırma modelinin belirlenerek, gerekli bilgilerin sistematik olarak toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlar çıkartılarak yorumlanabilmesi becersinin öğrencilere kazandırılması amaçlanmıştır. Araştırma raporu yazma yeteneğinin de geliştirilmesi bir diğer amaçtır.

Dersin İçeriği

Öğrenciler, karar verme araçları olarak pazarlama araştırmalarında kullanılan temel kavram ve teknikleri incelerler. Problem formülasyonu, araştırma tasarımı, birincil veri toplama, bilgi türleri ve ölçüm ölçekleri, ikincil verilerin değerlendirilmesi ve kullanımı tartışılır. Tartışılacak diğer konular arasında yapılandırılmış ve yapılandırılmamış görüşmeler, odak grupları, keşif araştırması, nedensel araştırma, örnekleme, anket tasarımı, veri analizleri ve yorumlama yer almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok

Kaynaklar

Pazarlama Araştırması, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 2015, Çeviri Editörü: Fatma Demirci Orel, (Marketing Research, Alvin C. Burns, Ronald F. Bush, Pearson Publication). (462 sayfa)

Notlar

Pazarlama Araştırmaları, Ercan Gegez, Yedinci Baskı, Beta Yayınları İstanbul, 2021.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pazarlama araştırması sürecini ve farklı süreçleri sıralar.
ÖÇ02 Bilgi kaynaklarını belirler.
ÖÇ03 Farklı araştırma yöntemlerini açıklar.
ÖÇ04 Seçilen araştırma yöntemlerini uygular.
ÖÇ05 Web tabanlı basit bir anket oluşturur.
ÖÇ06 Derin görüşmeyi yönetir.
ÖÇ07 Hem nitel hem de nicel verilerini analiz eder.
ÖÇ08 Pazarlama araştırması projesini yazar.
ÖÇ09 Dijitalleşmeyle birlikte uygulanan yeni nesil pazarlama araştırması yöntemlerini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme ile ilgili kavramları ve birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini açıklama 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklama
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklama
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklama 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirme
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanma 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanma
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde etkin biçimde çalışma 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirme
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri etkin biçimde sunma 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Elde ettiği bilgileri ve yorumlarını yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulayarak, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri uygulama
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İşletmeci bakış açısıyla toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlama


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pazarlama Araştırmalarına Giriş Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Pazarlama Araştırma Süreci Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Pazarlama Verisinin İkincil Kaynakları Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Pazarlama Verisi Elde Etme Kaynakları Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Proje Konularının Belirlenmesi Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
6 Ölçme ve Ölçekleme Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Anket Yöntemleri ve Anket Tasarımı Web tabanlı ya da fiziki basit bir anketin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Gözlem Yöntemi Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Dijital Çağda Pazarlama Araştırması Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Beyin Fırtınası
11 Örnekleme ve Örnek Hacmi Belirleme Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
12 Toplanan Bilgi ve Verilerin Analize Hazır Hale Getirilmesi Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Veri Analizi İstatistik paket programı aracılığyla veriyi analiz etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
14 Araştırma Raporunun Hazırlanması Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
15 Dönem Projelerinin Sunumu Sunuma hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.05.2023 02:12