ECF420 Fitoterapi

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECF420
Ad Fitoterapi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi TUBA ŞERBETÇİ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi TUBA ŞERBETÇİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tıbbi bitkiler ve fitoterapi uygulamalarını eczacılık mesleki yaşantılarında doğru şekilde hastalıkların önlenmesi ve tedavilerinde uygulayabileceği düzeyde kavraması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Fitoterapi tanımı, uygulama alanları, santral sinir sistemi , GIS, Kalp-damar sistemi, solunum sistemi, integümenter sistem, üriner sistem hastalıklarında kullanılan fitoterapötikler ve bunların farmakolojik ve biyolojik etkinlikler

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

A’dan Z’ye Tıbbi Bitkiler - Ömür Demirezer Hayykitap, 2019 ders notları Farmakognozi Ve Fitoterapi, Hüsnü Can Başer, Neşe Kırımer, 2021, İstanbul Tıp Kitabevi Fitoterapi Yardımcı Ders Kitabı, Prof Günay Sarıyar İstanbul Üniversitesi, 2002

Notlar

güncel makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tıbbi bitkilerin kullanım alanlarını anlatabilme
ÖÇ02 Fitoterapi tanımını yapabilme ve tarihçesini anlatabilme
ÖÇ03 Fitoterapi uygulama alanlarını açıklayabilme
ÖÇ04 Fitoterapi uygulama yöntemlerini anlatabilme
ÖÇ05 Tıbbi bitkilerin hangi kısımlarının kullanılacağını bilme
ÖÇ06 Tıbbi bitkileri tıbbi olmayan türlerden nasıl ayırt edeceğini bilme
ÖÇ07 Tıbbi bitkilerden ekstre, infüzyon, tentür gibi farklı preparatların hazırlanma yöntemlerini açıklayabilme
ÖÇ08 Sistemik hastalıklarda kullanılan fitoterapötikleri anlatabilme
ÖÇ09 Haricen kullanılan fitoterapötikleri anlatabilme
ÖÇ10 Çocuklarda fitoterapötiklerin güvenli kullanımını açıklayabilme
ÖÇ11 Geriatrik popülasyonda fitoterapötiklerin kullanım alanlarını açıklayabilme
ÖÇ12 Güncel fitoterapötikleri sayabilme
ÖÇ13 Fitoterapötiklerin ilaç ile etkileşimlerini açıklayabilme
ÖÇ14 Fitoterapötiklerin yan etkilerini anlatabilme
ÖÇ15 Klinik fitoterapi uygulamaları hakkında bilgi verme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Fitoterapiye giriş Ders notları ve güncel literatür bilgisi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Tıbbi bitkiler tanım ve kavramların incelenmesi, genel ekstraksiyon yöntemleri Ders notları ve güncel literatür bilgisi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Fitoterapötik tanım ve kavramların incelenmesi Ders notları ve güncel literatür bilgisi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Santral sinir sistemi hastalıklarında kullanılan fitoterapötikler Ders notları ve güncel literatür bilgisi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 GIS hastalıklarında kullanılan fitoterapötikler I Ders notları ve güncel literatür bilgisi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 GIS hastalıklarında kullanılan fitoterapötikler II Ders notları ve güncel literatür bilgisi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Metabolik sistem hastalıklarında kullanılan fitoterapötikler Ders notları ve güncel literatür bilgisi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kalp-damar sistemi hastalıklarında kullanılan fitoterapötikler Ders notları ve güncel literatür bilgisi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Üriner sistem hastalıklarında kullanılan fitoterapötikler Ders notları ve güncel literatür bilgisi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Reprodüktif sistem hastalıklarında kullanılan fitoterapötikler Ders notları ve güncel literatür bilgisi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Integümenter sistem hastalıklarında kullanılan fitoterapötikler Ders notları ve güncel literatür bilgisi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Solunum sistemi hastalıklarında kullanılan fitoterapötikler Ders notları ve güncel literatür bilgisi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Çocuklarda fitoterapötiklerin güvenli kullanımı Ders notları ve güncel literatür bilgisi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Hamile ve yaşılarda fitoterapötiklerin güvenli kullanımı ve bitki - ilaç etkileşimleri Ders notları ve güncel literatür bilgisi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.06.2023 12:17