Genel Bilgi
Kod | ECS543 |
Ad | Hastane Eczacılığı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 9. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nursel SÜRMELİOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. UMAY MERVE GÜVEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Hastanede eczacının rol aldığı birimlerdeki görevleri ve sorumlulukları hakkında bilgi ve temel düzeyde beceri kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
hastane eczanelerinde ilaç, tıbbi malzeme ve stok yönetimini; hastanelerde güvenli ilaç kullanımında eczacıların rolünü, hastane eczanelerinde yıllık çalışma planı hazırlanması, kurumlarındaki eczacılık hizmetlerinin yönetim ve organizasyonu
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Yoktur.
Notlar
Yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hastane eczacılığı ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
ÖÇ02 | Farklı ülkelerdeki hastane eczacılığı uygulamalarını karşılaştırır. |
ÖÇ03 | Hastanede eczacının sağlık personeli ile iletişimini açıklar. |
ÖÇ04 | Stok yönetimine göre ilaç ve tıbbi malzeme teminini işlemlerini sayar. |
ÖÇ05 | Poliklinikteki eczane uygulamalarını açıklar. |
ÖÇ06 | Onkoloji, pediatri ve enfeksiyon bölümündeki eczacılık uygulamalarını açıklar. |
ÖÇ07 | Hastanenin farklı servislerinde yürütülen işlemleri sıralar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hastane eczacılığındaki temel kavramlar | İlgili konuda araştırma ve okuma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Farklı ülkelerdeki hastane eczacılığı uygulamalarının Türkiye ile karşılaştırılması | İlgili konuda araştırma ve okuma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Hastanede eczacının başlıca görev ve sorumlulukları | İlgili konuda araştırma ve okuma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Hastanede eczacının sağlık personeli ile iletişimi | İlgili konuda araştırma ve okuma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Reçete değerlendirilmesi ve ilaç dozlarının ayarlanması | İlgili konuda araştırma ve okuma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
6 | İlaç kontrolü, stok yönetimi ve tıbbi malzeme temini | İlgili konuda araştırma ve okuma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Majistral formülasyonların hazırlanması | İlgili konuda araştırma ve okuma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hastane eczanesinde eczacılık deneyimi | İlgili konuda araştırma ve okuma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İhale kanunu | İlgili konuda araştırma ve okuma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Eczane kanunu | İlgili konuda araştırma ve okuma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Hastane tanımı ve çeşitleri | İlgili konuda araştırma ve okuma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Eczacı Kamu Kurumu İlişkisi | İlgili konuda araştırma ve okuma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Türkiye Sağlık Sistemi | İlgili konuda araştırma ve okuma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Seminer | İlgili konuda araştırma ve okuma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |