Genel Bilgi
Kod | ECS532 |
Ad | Biyokimyada Kantitatif Hesaplamalar |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 10. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÖZLEM ALPTEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ÖZLEM ALPTEKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler biyokimyasal hesaplamalar ile ilgili temel prensipleri açıklar ve karmaşık biyokimyasal sistemlerle ilgili problemleri tek başına çözebilir.
Dersin İçeriği
Ders kapsamında öğrencilere biyokimyasal hesaplamalar hakkında bilgiler verilir.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Moorthy, K. Fundamentals of Biochemical Calculations, 2008
Notlar
Alptekin Ö, ÇÜBİS sistemine yüklenmiş olan ders notları, 2022
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Enzim kinetiği ile ilgili hesaplamaları tek başına yapabilir. |
ÖÇ02 | Biyolojik sistemlerdeki karmaşık denge ve tampon sistemleri ile ilgili hesaplamaları tek başına yapar. |
ÖÇ03 | Biyolojik sistemlerdeki karmaşık sistemler ile ilgili problemlerde çözüm stratejilerinin tek başına geliştirir. |
ÖÇ04 | İleri düzeydeki bir araştırmayı yapabilme, toplumu sağlık alanında eğitme ve yönlendirme yetkinliğine sahip olur. |
ÖÇ05 | Yaşam boyu öğrenme, kendini yenileme ve eczacılık hizmetlerinin geliştirilmesi konusunda yetkindir. |
ÖÇ06 | Biyolojik sistemlerde karbonhidratlar ile ilgili problemleri çözer. |
ÖÇ07 | Biyolojik sistemlerde enzimler ile ilgili problemleri çözer. |
ÖÇ08 | Biyolojik sistemlerde sistematik olarak doku ve sıvılar ile ilgili problemleri çözer. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyokimyasal sistemlerde kimyasal denge. | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
2 | Biyokimyasal sistemlerde tamponlar. | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
3 | Makromoleküllerde bağlanma dengeleri | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
4 | Biyolojik sistemlerde yükseltgenme indirgenme | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
5 | Enzim kinetiği-Tek substratlı tepkimeler | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
6 | Doku ve biyolojik sıvılarda biyokimyasal hesaplamalar | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
7 | Enzimlerin miktarsal tayinine yönelik problemlerin sistematik çözümü | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders kapsamında anlatılan konuların ilgili ders kitapları ve ders notlarından tekrar çalışılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Lipitler ile ilgili kantitatif hesaplamalar | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
10 | Moleküler kütle ve stokiyometri | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Enzim inhibisyonu | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Proteinlerin ve peptidlerin titrasyon eğrileri ve izoelektrik nokta | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Klinik biyokimyada hesaplamalar | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Enzim inhibisyonunda ileri hesaplamalar | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Kiral bileşikler ve polarimetri ile ilgili hesaplamalar | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kapsamında anlatılan konuların ilgili ders kitapları ve ders notlarından tekrar çalışılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kapsamında anlatılan konuların ilgili ders kitapları ve ders notlarından tekrar çalışılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |