ECS534 Analitik Kimyada Veri Analizi ve Yöntem Geliştirme

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 10. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECS534
Ad Analitik Kimyada Veri Analizi ve Yöntem Geliştirme
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 10. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi SABRİYE AYDINOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi SABRİYE AYDINOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders kapsamında literatürdeki yaygın uygulamar üzerinde veri analizlerinin tartışılması ve uygulanması. Method geliştirme çalışmalarındaki basamaklar ve hesaplamalar hakkında yetkin olma ve uygulama becerisi kazanmaları hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Kimyasal Analizde Elde Edilen Verilerin Değerlendirilmesi, Validasyon

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Skoog D., Palme Yayıncılık.Analitik Kimyada Temel Prensipler, Cilt1.

Notlar

Güncel Literatür


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Deney sonuçlarının güvenilirliğini değerlendirir.
ÖÇ02 Deneysel verileri değerlendirmede kullanacağı temel formülleri bilir ve uygular.
ÖÇ03 Farklı yöntemlerle elde edilen sonuçları kıyaslar.
ÖÇ04 Method geliştirmede temel parametreleri tanımlar.
ÖÇ05 Kimyasal analizde method seçimini değerlendirir.
ÖÇ06 MEthod geliştirmedeki parametreleri tartışır ve uygular.
ÖÇ07 Method geliştirmede elde ettiği sonuçları bilimsel olarak değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kimyasal Analizde Veri Analizi Kitap, Literatür Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
2 Veri Analizi Uygulamaları Kitap, Literatür Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
3 Literatür Araştırması ve Problemler Kitap, Literatür Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Validasyon Kitap, Literatür Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Validasyon Parametreleri Kitap, Literatür Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
6 MEthod Geliştirmede Hesaplamalar ve Uygulamalar Kitap, Literatür Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
7 MEthod Validasyonunda Güncel Çalışmalar Kitap, Literatür Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Uygulamalarla Moleküler Spektroskopide UV-GB spektroskopisinde method geliştirme Literatür Araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
10 Uygulamalarla Floresans Spektroskopisinde Validasyon Literatür Araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
11 Atomik Spektroskopide Yapılan Validasyon Çalışmaları Literatür Araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
12 Uygulamalarla Kütle Spektroskopisiyle Validasyon Literatür Araştırması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
13 Uygulamalarla Kromatografik Yöntemlerde Validasyon Literatür Araştırması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
14 Uygulamalarla Elektroanalitik Yöntemlerde Validasyon Literatür Araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
15 Güncel Kılavuzların Karşılaştırılması Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sözlü Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sözlü Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.05.2023 12:59