Genel Bilgi
Kod | ECS544 |
Ad | İlaç ve Kozmetik Ürünlerde Formülasyon Tasarımı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 10. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. UMAY MERVE GÜVEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ESRA DEMİRTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. UMAY MERVE GÜVEN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
İlaç ve kozmetik Ürünlerde formülasyon tasarımına ait güncel yaklaşımlar ve üretim prosesleri hakkında bilgi kazanılması amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
İlaç ve Kozmetik Ürünlerde bulunan hammaddelerin özelliklerinin değerlendirilmesi, formülasyon tasarımında dikkat edilmesi gereken parametreler, formülasyon geliştirmede yöntem seçimleri
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Yoktur.
Notlar
Yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dermakozmetik ürünler hakkında genel bilgileri bilir. |
ÖÇ02 | Formülasyon geliştirme aşamalarını bilir |
ÖÇ03 | Formülasyon karakterizasyonlarını bilir |
ÖÇ04 | Kozmetik preparatları sınıflandırabilecek ve özelliklerini, formülasyonunu ve uygulanmasını değerlendirir. |
ÖÇ05 | Kozmetik madde ve preparatların cilt üzerindeki etkilerini değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlaç ve Dermakozmetik/kozmesötik kavramı | Konu hakkında okumalar yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Dermakozmetik etkin maddeler | Konu hakkında okumalar yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Dermakozmetik taşıyıcı sistemler | Konu hakkında okumalar yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
4 | İlaç ve Dermakozmetik ürünlerin karakterizasyonu | Konu hakkında okumalar yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
5 | İlaç ve Dermakozmetik ürünlerin güvenliği | Konu hakkında okumalar yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | İlaç ve Dermakozmetiklerde iyi üretim uygulamaları | Konu hakkında okumalar yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | İlaç ve Dermakozmetik ürünlerin yasal durumu | Konu hakkında okumalar yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Topikal uygulanan ilaç ve kozmetik ürün tasarımı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Saça uygulanan ilaç ve kozmetik ürün tasarımı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Saç preparatları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Tırnağa uygulanan ilaç ve kozmetik ürün tasarımı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Oral kullanılan ilaçların formülasyonu | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Bebek ürünleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Renkli kozmetikler | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |